شناسهٔ خبر: 138441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۳۱ هزار نفر مسافر از شهرستان پارس آباد

۵۵۰ هزار مسافر نوروزی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی فارس جابجا شدند رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد گفت: در ۳ ماهه گذشته بیش از ۳۱ هزار نفر مسافر از این شهرستان به مقاصد مختلف جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، آیدین مرادی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباددر بازدید از شرکت های مسافربری این شهرستان با بیان اینکه این میزان جابه‌جایی مسافر در قالب ۵ هزار و۶۰ سفر انجام شده، افزود: این تعداد مسافر توسط ۲۶ دستگاه اتوبوس و ۵۶ دستگاه سواری جابه‌جا شده اند.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۷۷ هزار و۶۰۹ تن کالا توسط ۱۲ شرکت حمل ونقل کالا از شهرستان پارس آباد جابه‌جا شده تصریح کرد: در این مدت ۱۱ هزار و۸۶۲ برگ بارنامه نیز در این شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور ۴۹۵ مورد گشت راهداری در حریم از ۲۵ مورد تجاوز به حریم  جلوگیری شده،۲۵ مورد دکه های غیرمجاز جمع آوری و ۲۲۲ کیلومتر از حریم راه آزادسازی شده است.

مرادی در ۳ ماهه گذشته جهت ارتقای ایمنی راهها لکه گیری ۷۸۰ متر مربع از راههای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان پارس آباد را یادآور شدو اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳۰ هزار متر مربع روکش آسفالت اجرا شده است.

وی در مدت یاد شده از تسطیح و موج گیری ۵۶ کیلومتر ازراههای روستایی و مرزی شهرستان پارس آباد توسط راهداران خبرداد و خاطرنشان شد: ۲ کیلومتر از راههای روستایی شن ریزی و ۱۲ کیلومتر از افتادگی شانه راه با شن ریزی اصلاح شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان پارس آباد در ۳ ماهه گذشته جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده به تهیه و نصب ۶۲ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی، ۱۰ عدد بنر اطلاعاتی و ۲۸۵ عدد علائم ایمن اشاره کرد و افزود: راهداران بطور مستمر از هزار و۹۰۰ متر سیستم روشنایی موجود نگهداری کرده اند.

مرادی رنگ آمیزی ۲۲۵ مورد پایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن، نصب و تعمیر۲۰ شاخه گاردریل، لایروبی ۵ هزار متر مکعب ازپلهای با دهانه بیش از ۱۰ متر، ۴۷۵ متر مکعب ریزش برداری، رنگ آمیزی ۳۱ مورد از سرعت کاهها، شستشوی ۹۱۲ عدد تابلو و علائم  راههای اصلی، شستشوی ۱۰ عدد از حفاظها و نرده پلها و برچیدن ۹۵ مورد ازتابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده و معیوب را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۳ ماهه گذشته برشمرد.

وی گفت: در مدت یاد شده ۷۹۵ مورداز  پلهاونقاط پربرخورد با دپو مصالح آشکار سازی شده اند.