شناسهٔ خبر: 138445 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ٣٣٠ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در لارستان

واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت به مناسبت اعیاد مبارک قربان و غدیر خم ٣٣٠ قطعه زمین به خانواده های مشمول طرح قانون جوانی جمعیت در شهرهای حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستـان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستـان) با حضور محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان به مناسبت اعیاد مبارک قربان و غدیر خم ٣٣٠ قطعه زمین به خانواده های مشمول طرح قانون جوانی جمعیت در شهرهای حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستـان تخصیص و در سفر استاندار به شهرستان گراش به ٥ نفر از مشمولان این طرح قرار داد واگذاری اهدا شد.

شبانی در حاشیه این مراسـم اظهار داشت : تاکنون هزار و یک نفر در ٧ شهرستان حوزه استحفاظی در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند، که برای ٧٠ درصد از این متقاضیان زمین تامین شده و ٣٣٠ قطعه به مناسبت اعیاد مبارک قربان و غدیر خم کارهای واگذاری آن انجام شده و مابقی در حال انجام مراحل اداری برای واگذاری به مشمولان این طرح هست که مشمولان با حضور در ادارات راه و شهرسازی شهرستان های زیر مجموعه این اداره کل می توانند نسبت به کسب اطلاعات و تکمیل مدارک اقدام نمایند.

شبانی با اشاره به واگذاری اراضی مسکونی هر کدام به مساحت ۲۰۰ متر مربع به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا خاطر نشان کرد: نصف زمین به زن و نصف دیگر آن به شوهر به صورت مشترک ثبت و مجوز تخصیص زمین داده می‌شود.        

مدیر کل راه و شهرسازی لارستـان گفت: با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir با انتخاب گزینه "متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) " در بخش نوع سرپرستی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بدیهی است پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات حسب ضوابط و مقررات مربوطه انجام می‌شود.