شناسهٔ خبر: 138487 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارتقاء کیفیت راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین در استان مرکزی

ارتقاء کیفیت راه‌ها- استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین بصورت ویژه در حال بهسازیِ رویه آسفالتی، ارتقاء ایمنی و بروزرسانی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تلاش بی‌وقفه راهداران سراسر استان برای اجرای طرح ویژه ارتقاء کیفیت راه‌های منتهی به پایانه‌های مرزی اربعین خبر داد.

وی افزود: ارتقاء رویه آسفالتی راه‌ها شامل لکه گیری هندسی، اجرای روکش آسفالت، درزگیری ترک‌های سطحی و اجرای روکش های آسفالت حفاظتی طی ماه‌های اخیر شروع شده و در حال حاضر با جدیت بکار گرفته شده با سرعت قابل توجهی در حال اجراست.

به گفته جهانی، اجرای روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه «ساوه - تهران»، درزگیری ترک‌های سطحی در آزادراه «ساوه - تهران» و بزرگراه «اراک - سلفچگان» و اجرای روکش آسفالت در محور «خمین - الیگودرز» به اتمام رسیده و در حال حاضر پروژه‌های لکه گیری هندسی و اجرای روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در مسیر رفت و برگشت محور «اراک - سلفچگان»، لکه گیری هندسی و روکش آسفالت در مسیر رفت و برگشت بزرگراه «اراک - بروجرد»، لکه گیری هندسی محور قدیم «ساوه - تهران»، «دلیجان - سلفچگان»، «دلیجان - اصفهان» و «دلیجان - محلات» در حال اجراست.

وی در خصوص ارتقاء ایمنی در محورهای یاد شده اظهار کرد: اجرای حفاظ میانی بتنی در محورهای «اراک - بروجرد»، «دلیجان - محلات» و «اراک - سلفچگان» در دستور کار قرار داشته و اقداماتی نظیر احداث و بروزرسانی روشنایی طولی، رفع نقاط پرتگاهی، اصلاح دوربرگردان های ناایمن، نصب انواع تابلوهای ایمنی، اجرای شیار لرزاننده، تعمیر و بروزرسانی چراغ‌های چشمک زن، خط‌کشی سطح راه‌ها، تعمیر گاردریل های آسیب دیده و... نیز در دست اقدام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی درخصوص بروزرسانی سامانه‌های هوشمند جاده‌ای نیز خاطرنشان کرد: نرم‌افزارهای کنترلی دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و دوربین‌های نظارت تصویری نیز توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها در محل نصب دوربین ها بازبینی شده و سامانه‌های متصل به مرکز پایش پاسگاه‌های پلیس راه نیز بروزرسانی شده است.

وی اقدامات انجام شده و در دست اقدام در حوزه راه‌های استان را گامی برای تسهیل سفرهای جاده‌ای بویژه در ایام پیک سفرهای اربعین و تابستان عنوان کرد و گفت: در کنار اقدامات یاد شده، رانندگی ایمن کاربران جاده‌ای می‌تواند مکمل یک سفر بدون حادثه و ایمن باشد که مسلما هم افزایی سایر دستگاه‌های خدمات رسان در تحقق این امر بسیار اثرگذار است.

جهانی در پایان از تدابیر ویژه مدیریت سفرهای اربعین نیز سخن گفت و افزود: همسو با اقدامات راهداری، برنامه‌ریزی لازم برای اعزام زائران از طریق ناوگان حمل و نقل مسافری، نظارت بر فعالیت مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، آماده‌سازی و تنظیف راهدارخانه‌ها، اجرای گشت‌های نظارتی حمل و نقل، اطلاع رسانی آخرین وضعیت راه‌ها، انتشار محتواهای مختلف آموزشی، فرهنگی و آهگاهسازی عمومی از طریق رسانه‌های مختلف و... نیز بعمل آمده است.