شناسهٔ خبر: 138498 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد؛

لزوم اطلاع رسانی مضاعف شهرداری‌ها به مردم درباره بسته‌های تشویقی بافت‌های فرسوده

همایش بافت فرسوده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در همایش تبیین مصوبات جدید شورای عالی شهرسازی و معماری بر لزوم اطلاع رسانی مضاعف شهرداری ها به مردم درباره بسته های تشویقی بافت های فرسوده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی(تهران) حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: متاسفانه بسیاری از مردم به خصوص ساکنین بافت های فرسوده از بسته های ۱۹ گانه تشویقی دولت بی اطلاع  هستند به همین منظوراز شهرداران شهرهای استان می خواهم این بسته های مشوقانه را برای آنها تبیین کنند.

همچنین مجتبی شهبازی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: همایش امروز در چهار بخش برنامه ریزی شد، بخش نخست تبیین مصوبه سیاست های باز تنظیم نظام پهنه بندی تراکم  ساختمانی شهرها بخش دوم تبیین سیاست های محرک عرضه زمین و جلوگیری از احتکار اراضی مسکونی در محدوده شهرها ،بخش سوم هم تبیین سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله ای در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری .

وی ادامه داد: بخش پایانی این همایش نیز به پرسش وپاسخ اختصاص داشت که شهرداران و معاونین شهرسازی شهرداری ها سوالات خود را از حمزه ای دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ملک معاون دفتر راهبردی و هدایت طرحهای بازآفرینی شهری ایران مطرح کردند.

وی ادامه داد: بخش پایانی این همایش نیز به پرسش وپاسخ اختصاص داشت که شهرداران و معاونین شهرسازی شهرداری ها سوالات خود را از حمزه ای دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری و ملک معاون دفتر راهبردی و هدایت طرحهای بازآفرینی شهری ایران مطرح کردند.

شهبازی با اشاره به اینکه این همایش دومین جلسه از سلسله برنامه های آموزشی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران است، گفت: تا پایان سال دو همایش آموزشی دیگر با شهرداران و معاونین شهرسازی شهرداریهای شهرهای استان برگزار می شود.

در این همایش  ملک معاون دفتر راهبردی و هدایت طرحهای بازآفرینی شهری ایران ضوابط تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله ای در بافت های فرسوده را تبیین کرد و گفت: سعی شده بسته های تشویقی و ضوابط ارایه شده تمامی شاخص های بافت های فرسوده را در بر بگیرد پس شهرداران می توانند با تکیه بر این ضوابط و بسته های تشویقی فرآیند بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده را شتاب بدهند و پیش ببرند.