شناسهٔ خبر: 138500 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۰هزار مترمربع سایبان در مسیرهای پایانه مرزی مهران در دست اجرا است

مدیرکل راهدار ی و حمل ونقل جاده ای ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: ۲۰هزار مترمربع سایبان در مسیرهای پایانه در دست اجرا است و تا ۲۰ روز آینده کار نصب آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام در نشست ستاد اربعین که با حضور وزیر کشور در پایانه مرزی مهران برگزار شد،اظهار کرد: راهداری استان در پنج محور ارتباطی منتهی به مهران مشغول توسعه زیرساخت‌های لازم است.

وی افزود: هم اکنون در حوزه زیرساخت های اربعین، در ۱۳ نقطه مشغول آسفالت هستیم، ۱۷۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان انجام شده و تا اربعین هدف گذاری برای ۲۲۰ کیلومتر است.

چشمه خاور با اشاره به تلاش مجموعه راهداری برای زمینه سازی لازم به منظور تردد آسان زوار، گفت: ۸۰ میلیارد تومان برای آسفالت مسیرهای پایانه مهران اختصاص یافته است.

وی با اشاره اینکه شانه سازی، نصب علائم، نصب نیوجرسی نیز در محورهای استان و منتهی به مهران انجام شده است، گفت: ۲۰هزار مترمربع سایبان در مسیرهای پایانه در دست اجرا است و تا ۲۰ روز آینده کار نصب آغاز می شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام  با اشاره به اجرای ۷ هزار متر مه پاش در طول مسیرهای تردد زوار و در پایانه مرزی مهران، گفت: امسال این میزان به ۱۴ هزار متر مه پاشی در طول افزایش می یابد و همچنین ۷۰ جت فن نیز در پایانه نصب می شود.

وی با اشاره به اینکه ۸ هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار اربعین نیاز است، افزود: امسال بر اساس تمهیدات انجام شده تلاش می شود که اتوبوس برای تردد زوار به تعداد کافی فراهم شود.

چشمه خاور  گفت: ۴۶ هکتار پایانه برکت نیز طرح های زیرساختی در حال اجرا است، نصب ۴۰ دستگاه آب سردکن در مسیرهای پایانه انجام می شود.

وزیر کشور صبح امروز بعد از بازدید از زیرساخت های پایانه مرزی مهران، با همتای خود در منطقه صفر مرزی بدره عراق در خصوص تمهیدات لازم برای تردد زوار دیدار و گفتگو کرد.