شناسهٔ خبر: 138504 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد؛

کاهش زمان جابه‌جایی ترانزیت کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر در دستور کار/ معافیت حق توقف کانتینر افزایش می‌یابد

تخلیه خودروهای وارداتی در بندر خرمشهر مدیرکل بندر خرمشهر از تفاهم با مدیرعامل شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران برای پیگیری برقراری خط منظم کشتیرانی بین بندرعباس و بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر خرمشهر با اشاره به دیدار و گفت‌وگو با مدیر عامل شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران، گفت: در این نشست بر لزوم پیگیری خط منظم کشتیرانی میان بندرعباس و خرمشهر تاکید شد. در صدد هستیم تا ترانزیت زمان جابجایی کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر را به نصف زمان فعلی کاهش دهیم. 

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: کاهش زمان جابجایی کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر، موجب افزایش و جذب بیشتر کالا به این بندر می‌شود که در نهایت رونق و توسعه را به ارمغان خواهد آورد. 

عسکری خاطرنشان کرد: در این جلسه در رابطه با افزایش معافیت حق توقف کانتینر نیز تبادل نظر شد و به دنبال این هستیم در این زمینه نیز اقدامات خوب و رو به رشدی را ایجاد کنیم. 

وی افزود: در این صورت صاحبان کالا زمان بیشتری برای انجام امورات گمرکی و ترخیص کالای خود دارند که این امر باعث ترغیب صاحبان کالا به انتخاب بندر خرمشهر به عنوان مقصد نهایی ترخیص کالای خود می‌شود. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین با تاکید بر ضرورت ارتباط بندر خرمشهر با دیگر بنادر مهم، گفت: در این جلسه در مورد راه‌اندازی خط فیدری جبل علی به بندر خرمشهر درخواست و مطالبه داشتم که مقرر شد برای اجرا شدن آن، پیگیری‌های لازم به عمل آید.