شناسهٔ خبر: 138508 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش تدریجی دمای هوا در تهران و دیگر نقاط کشور

افزایش دما کارشناس سازمان هواشناسی گفت:برای تهران امروز در ساعات بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما، ۳۷ درجه سانتی گراد و کمینه دما ۲۶ درجه بالای صفر است که نسبت به دیروز ۲ درجه افزایش داشت.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز یکشنبه هجدهم تیر و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: طی امروز و فردا بارش‌ها به شکل رگبار پراکنده در شمال آذربایجان غربی که همراه با رعد و برق و وزش باد شدید است پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: طی این مدت در دیگر نقاط کشور جو آرام است که همراه با ماندگاری و افزایش تدریجی دما است.

کارشناس سازمان هواشناسی گزارش داد: از بعد از ظهر سه شنبه استان های ساحلی خزر و شمال اردبیل با نفوذ جریانات خنک، کاهش نسبی دما و بارش به‌شکل رگبار همراه است.

وی ادامه داد: برای استان های ساحلی خزر، مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی نیز کاهش دما انتظار می‌رود که این کاهش نسبی دما به نوار شمالی کشور هم کشیده می‌شود.

به گفته رفیعی طی دو روز آینده وزش باد شدید برای منطقه زابل و شرق کشور پیش بینی می‌شود که سبب طوفان و گرد و خاک می‌َشود.

همچنین روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می شود.

رفیعی اظهار کرد: آب های دریای خزر از سه شنبه تا پنج شنبه مواج و متلاطم و با افزایش طول موج  همراه است که مخاطراتی را به همراه خواهد داشت و فعالان دریایی باید توجه داشته باشند.

همچنین امروز شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

برای تهران امروز در ساعات بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما به ۳۷ درجه سانتی گراد و کمینه دما به ۲۶ درجه بالای صفر رسید که نسبت به دیروز ۲ درجه افزایش داشت.