شناسهٔ خبر: 138509 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نجات جان ۶ گردشگر در آب‌های هندورابی

نجات دریایی رییس اداره بنادر و دریانوردی کیش از نجات جان ۶ گردشگر که درمسیر هندورابی به سمت کیش به دلیل اتمام سوخت شناورشان دچار شرایط اضطرار شده بودند ، توسط ناجی ۱۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، ۶ گردشگر که درمسیر هندورابی به سمت کیش به دلیل اتمام سوخت شناورشان دچار شرایط اضطرار شده بودند، توسط ناجی ۱۲ نجات یافتند.

رییس اداره بنادر و دریانوردی کیش با اعلام‌ این‌خبر گفت: ساعت ۱۶ روز جمعه پس از دریافت گزارش از پلیس ۱۱۰، ناجی ۱۲ به سمت جزیره هندورابی اعزام و عملیات جستجو آغاز شد. 

مهدی امامدادی ادامه داد: پس از تلاش ۲ ساعته عملیات جستجو برای یافتن شناور مفقود شده، ۶ گردشگر که ۴ نفر آن مرد و ۲ نفردیگررا بانو تشکیل می‌دادند ومسیرشان را از هندورابی به سمت کیش ‌گم و سوخت شناور آنها نیز تمام شده بود، با موفقیت نجات یافته و در ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه شب گذشته سالم به بندرگاه کیش منتقل شدند.

جزیره هندورابی با مساحتی حدود ۲۲ کیلومتر مربع یکی از جزایر تابع بخش کیش به شمار می‌رود.  

این جزیره که از سمت جنوب شرقی با جزیره کیش ۲۸ کیلومتر فاصله و از سمت غرب در ۲۴ کیلومتری جزیره لاوان و ۲۰ کیلومتری جزیره شیدور قرار دارد، از جزیره‌های کوچک برای گردشگری و تفریحات دریایی در خلیج فارس به شمار می‌رود.