شناسهٔ خبر: 138511 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اعلام جزییات طرح سرمایه‌گذاری بلندمدت بخش خصوصی در بندر فریدون‌کنار

بنادر مازندران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران ضمن اعلام برنامه‌های بنادر این استان در راستای توسعه مسافری و گردشگری دریایی،‌ گفت: دستیابی به سفرهای دریایی و گردشگری دریایی ایمن و استاندارد در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران درباره برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تمرکز بر مقوله مسافری دریایی و گردشگری دریایی در بنادر شمالی کشور، ‌ اظهار داشت: توسعه مسافری دریایی و گردشگری دریایی در بنادر شمالی ایران دستور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودری است و در این راستا در بنادر فریدون‌کنار و نوشهر برنامه‌های مختلفی طراحی شده است تا شاهد انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی از مبدا این بنادر باشیم.

تاکید بر بهره‌مندی از شناورها و ایستگاه‌های فعال در دریای خزر

وی ادامه داد: صرفا تمرکز بر انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در ایام نوروز یا تابستان نیست و باید با بهره‌مندی از شناورها و ایستگاه‌های فعال در دریای خزر در این زمینه گام بلندی برداریم که با همکاری استانداری مازندران در بخش ایستگاه‌های فعال برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با تاکید بر اینکه مسئله بسیار مهم، دستیابی به سفرهای استاندارد دریایی است که این مهم در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی در تمامی بنادر کشور قرار دارد، گفت: در همین راستا با بخش خصوصی در بندر فریدون‌کنار و نوشهر همکاری خود را آغاز کرده‌ایم.

جزییات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر فریدون‌کنار

کیاکجوری افزود: در بندر فریدون‌کنار، تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌ایم و بخش خصوصی در قسمتی از اراضی بندر فریدون‌کنار که حدود ۱۴ هکتار است، طرح سرمایه‌گذاری بلندمدتی دارد و در این طرح تامین شناورهای استاندارد سفرهای دریایی در دست اقدام است؛  همچنین به صورت همزمان موضوع احداث مارینا دنبال می‌شود و طی مدت زمانی ۹ ماه آینده طرح نهایی آماده خواهد شد و در قالب قرارداد بلندمدت به مرحله اجرا در می‌آید که هم اکنون منتظر اجرایی شدن این طرح هستیم و در فاز اول مقوله سفرهای دریایی را اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم سفرهای دریایی بین بنادر شمالی ایران را مدنظر قرار دهیم، ‌گفت: حرکت شناورها می‌تواند از مبدا یک بندر شمالی آغاز شود و ۱۵ تا ۲۰ ساعت به طول بیانجامد و حتی در صورت امکان، اقامت شبانه صورت پذیرد و مجددا شناور به مبدا باز گردد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطر نشان کرد: در بندر نوشهر نیز ترمینال مسافری مدنظر قرار دارد و از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست اعتبار کرده‌ایم تا با وجود مشاور، طرح را آماده و فراخوان را برای اعلام کنیم.