شناسهٔ خبر: 138547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری مازندران:

حفظ حریم جاده ها طبق قانون و بر اساس مطالبات مردمی است

مازندران- محمدنژاد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران با تاکید بر اهمیت و حساسیت حریم راه ها در جلوگیری از تصادفات جاده ای گفت: حفظ حریم راه ها طبق قوانین و آیین نامه های اجرایی نگهداری راه ها و براساس مطالبات مردمی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران، محسن محمد نژاد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: حریم راه سرمایه عمومی و ملی است و به دلیل جاذبه های گردشگری و افزایش تردد راههای استان طی سال های اخیر ، سالانه شاهد اتفاقات و حوادث گوناگون جاده ای بویژه در محورهای شریانی بوده که یکی از علل اصلی آنها دستفروشی و ساخت و ساز غیرمجاز حاشیه راه ها است.

وی در ادامه گفت: مازندران به دلیل شرایط جغرافیایی و طبیعی خود و همچنین نزدیکی شهرها و روستاهای این استان به هم و به لحاظ تقاضای بی شمار جهت تفکیک اراضی و بازده بودن کلیه کاربرها در حاشیه راهها، اراضی مجاور حریم راه ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم عاملی شده تا ساخت و سازهایی در این اراضی بدون مجوز از مراکز ذیربط بصورت غیر مجاز صورت پذیرد و از طرفی به دلیل رشد فزاینده ترافیک و تولید خودرو ، محورهای استان نیاز اساسی به ارتقاء و توسعه و تعریض داشته که این پدیده ناموزون و نامتعارف اثرات بسیار سویی را در سطح محورها ایجاد کرده است.

محمدنژاد تصریح کرد: از آنجا که حفظ و نگهداری از راه های موجود یکی از وظایف ذاتی و اصلی راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده ، لذا این اداره کل با تمام توان و بکارگیری امکانات و تجهزات خود با توجه به کمبود اعتبارات و منابع مالی مناسب توانسته در این مسیرگام های ارزنده ای در جهت ایمن سازی و روان سازی ترافیک بردارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اجرای عملیات راهداری را در این استان بسیار حیاتی و مهم برشمرد و افزود: ان شاءالله به زودی با تعامل و همکاری همه جانبه مسولین ارشد اداری و قضایی استان عملیات ساماندهی حفظ و حراست از حریم راه های مازندران با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ، قلع و قمع تابلوها و بیلبردهای غیر مجاز و پاکسازی و حفظ مبلمان جاده ای آغاز می شود. 

وی به برنامه های اجرایی مستمر این اداره کل در خصوص عملیات راهداری اشاره و اظهار داشت: روکش آسفالت ، اجرای خط کشی ، نصب تابلوها و علائم ، پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها، شستشو و ترمیم تابلوها و علائم، منظر آرایی و زیبا سازی مبلمان جاده ای ، شانه سازی ، لکه گیری رویه راه، تخلیه قنوها، برم ها، بارمرده گالری ها و سردهانه تونلها، شانه سازی، حذف اختلاف سطح، ریزش برداری و ساماندهی حریم و ... از جمله عملیات و برنامه های اصلی عملیات راهداری بوده که به طور مستمر در حال اجرا است.