شناسهٔ خبر: 138580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اصلاح ۱۰ کیلومتر شیب شیروانی محورهای مواصلاتی شهرستان قاینات

رقابتی رییس اداره راهداری قاین.jpg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاین از اصلاح ۱۰ کیلومتر شیب شیروانی محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی ، رامین رقابتی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاین گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی محورهای شریانی قاین- گناباد و قاین-بیرجند و نقاط حادثه خیزشهرستان به طول ۱۰ کیلومتر با اعتبارهزینه شده ۱۵میلیارد ریال از ابتدای سال توسط این اداره انجام شده است.

وی بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه جاده ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود: حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاین ادامه داد: خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز و خروج از جاده از مهم‌ترین مواردی است که سهم قابل‌توجهی در تصادفات جاده ای دارد.

رقابتی با اشاره به اینکه اصلاح شیب‌های شیروانی در بخشندگی راه تاثیر بسزایی دارد، تصریح کرد: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان ازجمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و جلوگیری از واژگونی مؤثر خواهد بود.

وی یادآور شد: عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تأثیر دارند که امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی راه‌ها، در کنار فرهنگ سازی شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در شهرستان باشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قاین خاطرنشان کرد: مجموعه عوامل راهداری با همفکری وهمدلی، سعی در انجام خدمات مطلوب‌تر راهداری در جهت ارتقاء امنیت عبور و مرور در سطح جاده‌های مواصلاتی داشته و امیدواریم با انجام این اقدامات شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در شهرستان باشیم.