شناسهٔ خبر: 138587 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزایش ۵ درصد جابه‌جایی ریلی مسافر در منطقه آذربایجان

قطار مسافری مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: تعداد مسافر جابه‌جا شده توسط بخش ریلی اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان در فصل بهار امسال‌ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا قربانی مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان اظهار کرد: تعداد مسافر جابه‌جا شده از طریق ناوگان ریلی این منطقه در سه ماهه سال گذشته ۵۹۲ هزار نفر بوده که این تعداد در بهار امسال به ۶۲۲ هزار نفر رسید.

قربانی افزود: این تعداد مسافر جابه‌جا شده شامل ۴۵۶ هزار مسافر بین شهری و ۱۶۶ هزار مسافر حومه‌ای است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: میزان افزایش تعداد مسافران حومه‌ای جابجا شده در فصل بهار سال جاری از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد بود که این افزایش آمار جابجایی مسافر برای قطارهای حومه‌ای به علت افزایش تقاضای سفر با قطار تبریز – جلفا و قطار ریل باس تبریز به مقصد دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بوده است.

به گزارش اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان،‌ وی ادامه داد: یک رام قطار مسافری از ایستگاه راه آهن شرق تبریز (خاوران) به مقصد تهران و یک رام قطار مسافری از ایستگاه تهران به مقصد این ایستگاه به صورت همه روزه از خرداد ماه جاری به ناوگان ریلی استان اضافه شده است.