شناسهٔ خبر: 138596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیش از یک میلیون کالا از مرزهای خوزستان ترانشیپ شد

ترانشیپ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از جابجایی بیش از یک میلیون تن کالا از پایانه های مرزی استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ترانشیپ(حمل دو سره) ۷۱۱ هزار و ۰۳۱ تن کالا از پایانه مرزی شلمچه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۱ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به جابجایی این میزان کالا توسط بیش از ۲۴ هزار کامیون، افزود: حضور کامیون ها برای ترانشیپ کالا از مرز شلمچه نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ترانشیپ ۳۰۴ هزار و ۸۳۲ تن کالا از مرز چذابه ثبت شد که به دلیل همزمان شدن فصل برداشت تره بار در عراق و ممنوعیت واردات این محصولات در این کشور، شاهد کاهش ۲۶ درصدی ترانشیپ از این مرز بودیم.

غزیعلی گفت: این میزان کالا توسط ۱۶ هزار و ۳۶۹ کامیون جابجا شد که با رشد ۷۱ درصدی همراه بود.

وی یادآور شد: در مجموع طی سه ماه نخست امسال یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۶۳ تن کالا از دو مرز شلمچه و چذابه به کشور عراق ترانشیپ شد.