شناسهٔ خبر: 138600 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت صنایع استان کرمان در ساخت مسکن

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر یک‌روزه خود به استان کرمان در نشست شورای مسکن این استان حضور یافت و بر استفاده از ظرفیت صنایع استان کرمان در ساخت مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست شورای مسکن استان کرمان که با حضور استاندار برگزار شد، با اشاره به وجود صنایع بزرگ در این استان، بر استفاده از ظرفیت این واحدهای صنعتی در ساخت مسکن تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: احداث صنعت‌شهرها با وجود صنایع بزرگ و مادر در استان کرمان باید تسریع شود و صنایع و معادن این استان برای تامین زمین مسکن کارکنان می‌توانند درخواست خود را به اداره کل راه و شهرسازی ارسال کنند.

مالکی همچنین به بحث تامین زمین در قالب گروه‌های ساخت متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: دولت این امکان را به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن داده که بتوانند با مدیریت و منابع خود مسکن بسازند چرا که این کار می‌تواند بار تولید انبوه مسکن را از دوش دولت برداشته و سرعت پیشبرد برنامه‌ها را افزایش دهد. 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین اعلام کرد: تعیین تکلیف زمین‌های شناسایی‌شده برای الحاق به محدوده شهرها، کمک به تامین زیرساخت‌های پروژه های طرح نهضت ملی مسکن، بررسی مطالعات انجام شده برای ساخت شهرک‌های مسکونی و تامین اعتبار برای اطلاعات مکان‌یابی زمین‌های جدید برای شهرک‌سازی، بررسی آخرین وضعیت آماده‌سازی زمین‌های تامین‌شده، تامین زمین برای واگذاری مسکن روستایی از دیگر مواردی بود که در نشست شورای مسکن استان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اینها تصمیماتی هستند که در صورت پیگیری و اجرای صحیح باعث جهش استان در حل مشکل می‌شود. 

مالکی با بیان اینکه روند تامین زمین باید در استان ادامه یابد، اظهار کرد: این امر با هم‌افزایی و کمک دستگاه‌های مربوطه در استان، عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در بخش دیگری از سفر خود به شهرستان بردسیر استان کرمان سفر کرد و ضمن بازدید از اداره راه شهرسازی شهرستان بردسیر در نشست شورای مسکن این شهرستان نیز شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی در سفر یک‌روزه خود به استان کرمان با حضور در گلزار شهدا، به مقام شامخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.