شناسهٔ خبر: 138638 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

وزش باد شدید طی ۵ روز آینده در نیمه شرقی کشور/‌آب‌های جنوب مواج و متلاطم است

باد طوفان توفان وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام وزش باد شدید طی ۵ روز آینده در نیمه شرقی کشور از رگبار پراکنده در آذربایجان‌های شرقی و غربی و تلاطم در آب‌های جنوب کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف و جو آرام است به جز ارتفاعات شمالی آذربایجان‌غربی که در ساعت بعدازظهر، رگبار پراکنده باران دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: سه‌شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی به سمت دریای خزر در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، مناطقی از اردبیل و سواحل دریای خزر، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد آغاز خواهد شد. چهارشنبه بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر تداوم دارد و پنجشنبه از شدت آن کاسته می‌شود.

رفیعی افزود: روز جمعه در سراسر کشور آسمانی صاف پیش‌بینی شده است. اما بعدازظهرهای سه‌شنبه و چهارشنبه در مناطق جنوبی کشور از جمله ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان،  ارتفاعات جنوب کرمان، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

وی توضیح داد: وزش باد شدید طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور پدیده غالب است. از سه‌شنبه نیز بر شدت وزش باد در شرق و جنوب شرق افزوده می‌شود که این شرایط به ویژه برای زابل همراه با طوفان شن است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور، وزش باد شدید است و احتمال گردوخاک برای این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رفیعی، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به طور محسوسی از میزان گرمای هوا در استان‌های ساحلی خزر کاسته می‌شود. همچنین آب‌های دریای خزر، سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: امروز نیز آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم گزارش شده است. آسمان تهران امروز صاف و در برخی ساعت‌ها وزش باد دارد. بیشینه دمای پایتخت ۳۹ و کمینه دما ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد.