شناسهٔ خبر: 138640 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد؛

بازگشت ۲۱ هزار و ۵۸۹ نفر از حجاج به میهن اسلامی

حجاج مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ۲۱ هزار و ۵۸۹ نفر از حجاج به میهن اسلامی بازگشته‌اند و شمار کل زائران ایرانی در مناسک حج تمتع امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر بوده است که عملیات بازگشت آن‌ها تا سوم مردادماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسام قربانعلی مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تشریح جزئیات عملیات بازگشت حجاج از سرزمین وحی اظهار کرد: از ۱۲ تیرماه که روند بازگشت حجاج ایرانی به کشور آغاز شده است، تا پایان روز گذشته، ۹۵ پرواز برای بازگشت حجاج انجام شده است که با ۵۱ پرواز از فرودگاه مدینه و ۴۴ پرواز از فرودگاه جده، در مجموع ۲۱ هزار و ۵۸۹ نفر از حجاج به میهن اسلامی بازگشته‌اند. شمار کل زائران ایرانی در مناسک حج تمتع امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر بوده است که عملیات بازگشت آن‌ها تا سوم مردادماه ادامه دارد.

قربانعلی گفت: تعداد حجاج ایرانی تا پایان روز شنبه ۱۷ تیر در سرزمین وحی تا شب گذشته به ۶۳ هزار و ۶۵۲ نفر رسید که از این تعداد، ۵۳ هزار و۸۱۷ نفر در مکه مکرمه و ۹ هزار و ۸۳۵ نفر در مدینه منوره حضور دارند.

وی یادآور شد: روز گذشته یک‌هزار و ۹۵۶ حاجی در قالب ۱۴ کاروان برای اقامت پنج روزه در مدینه و زیارت حرم نبوی و ائمه بقیع وارد شهر پیامبر شدند تا تعداد حجاج در مدینه‌النبی به ۹ هزار و ۸۳۵ نفر برسد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تعداد حجاج خروجی تا پایان روز گذشته از فرودگاه جده با پروازهای ایران‌ایر یک‌هزار و ۶۸۸ نفر در قالب ۱۱ کاروان بود.

بر اساس این گزارش، در عملیات برگشت حجاج، در یکی از روزها، برای بازگشت حجاج با ۲۱ پرواز، برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بازگشت حجاج ایرانی طبق برنامه از طریق ۲۱ فرودگاه در استان‌های مختلف کشور انجام می‌شود.