شناسهٔ خبر: 138650 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سازمان بنادر و دریانوردی دستگاه اجرایی برتر مهندسی ارزش در سطح ملی شد

تجلیل در همایش "پیاده سازی مهندسی ارزش در دستگاه های اجرایی" در مشهد مقدس، از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه اجرایی برتر در زمینه انجام مهندسی ارزش تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، در همایش پیاده‌سازی مهندسی ارزش در دستگاه‌های اجرایی که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، حمید خلیلی مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر و دبیر کمیته مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی در سخنانی با اشاره به سوابق فعالیت ها و اقدامات عدیده این سازمان در حوزه تکنیک ارزش و لزوم اشاعه فرهنگ بکار گیری این روش برای مدیریت هر چه بهتر منابع مالی برای اجرای پروژه ها، اظهار داشت: حدود ۳۰ مطالعه برنامه ریزی ارزش و مهندسی ارزش از سال ۱۳۹۱ تاکنون مشمول مهندسی ارزش شده اند که ماحصل آن ارتقاء قابل ملاحظه شاخص ارزش و صرفه جویی متوسط ۳۰ درصد در پروژه ها بوده است.

وی همچنین مطالعات در دست انجام و درس آموخته ها و تجارب مکسوبه از سنوات پیشین سازمان بنادر و دریانوردی را هم به منظور انتقال تجربیات برای حضار تشریح کرد.

خلیلی در ادامه با توجه به پیشرو بودن سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه مهندسی ارزش در سطح کشور، اعلام کرد: این سازمان آمادگی دارد در راستای پیاده سازی و استقرار تکنیک ارزش در سایر دستگاه ها، نسبت به همکاری با آن ها از قبیل شرکت نمایندگان ایشان در جلسات و کارگاه های مطالعات مهندسی ارزش آتی سازمان بنادر و دریانوردی اقدام نماید.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر و دبیر کمیته مهندسی ارزش سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: تکنیک ارزش (برنامه ریزی، مهندسی، مدیریت و تحلیل ارزش) تلاش تیمی سازمان یافته است که با هدف بررسی و تحلیل فعالیت های پروژه در مراحل طراحی، اجرا، بهره برداری و نگهداری انجام می گردد. این امر با استفاده از هم افزایی تجارب، ابتکارات و فعالیت های متخصصان در جهت تحلیل کارکرد سیستم ها، عوامل، تجهیزات و تاسیسات به منظور دستیابی به کارکرد پیش بینی شده با کمترین هزینه و با حفظ و یا ارتقاء کیفیت و در حداقل زمان انجام می‌شود.