شناسهٔ خبر: 138655 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سامانه نظارت و کنترل بر عملیات کانتینری در بندر چابهار راه‌اندازی شد/ تسهیل تبادل اطلاعات با سامانه جامع تجارت در بندر اقیانوسی چابهار

بندر شهید کلانتری سامانه ​نظارت و کنترل بر عملیات ​کانتینری (CCS) ​سازمان بنادر و دریانوردی در اسکله ­های ​شهید بهشتی و شهید کلانتری بندر چابهار با موفقیت نصب، راه اندازی و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، سامانه ​نظارت و کنترل بر عملیات ​کانتینری (CCS) ​سازمان بنادر و دریانوردی در اسکله ­های ​شهید بهشتی و شهید کلانتری بندر چابهار با موفقیت نصب، راه اندازی و به بهره‌برداری رسید.

سعید خورسندی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر، گفت: اولین مانیفست کشتی کانتینری در بندر شهید کلانتری چابهار، اواسط تیرماه جاری، در سامانهCCSبارگذاری شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سامانه نظارت و کنترل عملیات کانتینری در بندر شهید بهشتی چابهار، اسفند سال گذشته، عملیاتی شده است، تاکید کرد: تسهیل فرایند تجارت و به منظور مدیریت عملیات اسنادی؛ نظارت و کنترل بر اپراتورهای بندری و همچنین تبادل اطلاعات با سامانه جامع تجارت در بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، از مهم­ترین کارکردهای سامانه CCS قلمداد می­‌شود.

شایان توجه است که سامانه نظارت و کنترل بر عملیات کانتینری(CCS) علاوه بر بهره­برداری در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور، در سایر بنادر کانتینری از جمله بنادر بوشهر، خرمشهر و امام‌خمینی (ره) نیز راه‌­اندازی و عملیاتی شده است.