شناسهٔ خبر: 138676 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

پیمانکاران غیرفعال از طرح نهضت ملی مسکن کنار گذاشته می‌شوند

کرمان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مطالعات همه شهرک‌های نهضت ملی مسکن را انجام می‌دهیم، گفت: پیمانکارانی که پای کار نیستند از پروژه‌های مسکن کنار گذاشته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان کرمان، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن روز یکشنبه مورخ ۱۸ تیر ماه سال ۱۴۰۲ در نشست شورای مسکن استان کرمان گفت: تمام ارکان نظام از جمله دولت و مجلس شورای اسلامی با هم‌افزایی پای کار تامین مسکن هستند تا مردم از فرصت استثنایی نهضت ملی مسکن نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به مشکل تامین زمین و آب در کرمان اظهار کرد: هنوز زمین برخی شهرهای این استان تامین نشده لذا ضمن تلاش مضاعف و کارشناسی مشکلات، مقرر شد که کسری زمین نهضت ملی مسکن در استان کرمان تعیین تکلیف شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در این راستا زمین هایی را برای این طرح عرضه کردیم که باید در شورای برنامه ریزی استان کرمان تعین تکلیف و یا الحاق به شهر شوند.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست برای تامین زمین کارگران صنایع و کارخانجات تصمیم گرفته شد و در این زمینه چند شهرک با توجه به تقاضا و مطالعات نهایی می شود تا مسکن کارگران را تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مقرر شد تا یک ماه آینده تمامی سایت ها که زمین دریافت کردند؛ امور آماده سازی خود را آغاز کنند و کار به قرارداد نهایی و عملیات اجرایی برسد.

مالکی با بیان اینکه کمک هایی در تامین زیرساخت های نهضت ملی مسکن خواهیم داشت تصریح کرد: در خصوص تامین اعتبار برای مطالعات مکان یابی زمین های جدید هم تصمیم گرفته شد که ما این حوزه را تامین اعتبار می کنیم و مطالبه برای شهرک سازی جدید انجام می شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد زمین مورد نیاز مردم در روستاها نیز تامین و به افرادی که تمایل به ساخت و ساز دارند زمین واگذار شود و در صورت تامین زمین و اجرای امور آماده سازی پروژه های نهضت ملی مسکن در استان کرمان جهش پیدا می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه چهار میلیون متقاضی بدون مسکن و متاهل در کشور ثبت نام کردند و این آمار در کرمان ۱۲۲ هزار نفر است گفت: چالش بزرگ ما در کشور کمبود مسکن است و هدفی غیر از تامین مسکن مردم و اجرای سیاست های جمعیتی نداریم.

مالکی ادامه داد: از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ خانواری که کشور ایجاد شده، ۶۰ منزل مسکونی ساخته شده و اثرات انباشت کمبودها و عقب ماندگی و کم کاری دولت‌های گذشته در حوزه مسکن همچنان مشاهده می شود.

این نشست همچنین مصوباتی در خصوص تامین زمین و اجرای مطالعات و همچنین قیمت تمام شده ساخت طرح نهضت ملی مسکن داشت.