شناسهٔ خبر: 138729 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی؛

جلسه شورای مسکن و حمل و نقل شهرستان سیرجان برگزار شد

کرمان جلسه شورای مسکن و حمل و نقل شهرستان سیرجان با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی در راستای مرتفع کردن مسائل شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان کرمان با حضور ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ،مجتبی یزدانی معاون حقوقی و امور مجلس و استانها ،حمیدرضا سیدی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ،رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ،شهباز حسنپور نماینده مردم سیرجان و بردسیر ،مدیران و کارشناسان مربوطه شهرستان ،جلسه شورای مسکن و حمل و نقل شهرستان سیرجان برگزار شد.

ابتدای جلسه رضا حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سیرجان گفت: شهرستان سیرجان پیشران طرح نهضت ملی مسکن در کرمان و کشور است به امید خداوند متعال در هفته دولت شاهد افتتاح تعداد کثیری از این مسکن ها هستیم.

همچنین نماینده مردم سیرجان و بردسیر ضمن تشکر از وزیر و معاونین راه و شهرسازی به دلیل حضور در شهرستان های سیرجان و بردسیر گفت: بحمدالله در وزارت راه و شهرسازی به دلیل انتصاب یک وزیر جوان ،متخصص ،انقلابی و جهادی کشور را تبدیل به یک کارگاه سازندگی کرده است.

در ادامه این جلسه ارسلان مالکی در خصوص مسائل شهرستان سیرجان که از سوی نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی مطرح شد گفت: در رابطه با اراضی الحاق به محدوده شهرهای سیرجان در حال پیگیری هستیم و مطالعات نیز انجام شده است و حتی در جلسه شورای مسکن امروز مطرح شد که انشاالله در آینده نزدیک این الحاق ها انجام می شود و واگذاری را شروع می کنیم.

وی همچنین در خصوص ایجاد شهرک ها در شهرستان های سیرجان و بردسیر عنوان کرد: این شهرک ها برای کارگران و کارکنان صنایع در نظر گرفته می شود و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان در شورای مسکن قول مساعد دادند که هر کجا تقاضا باشد زمین تامین نمایند.

مالکی در مورد تبادل با مالکین بخش خصوصی اضافه کرد: ما آمادگی توافق با تمامی عزیزان بخش خصوصی را داریم و حتی مواردی که به بنده امروز مراجعه شد دستور داده ام مورد بررسی قرار بگیرند و مقدماتش طی شود و همچنین زمین های که الحاق شده است مانند هماشهر ،خواجو شهر و بلورد ،در چند روز آینده از سوی راه و شهرسازی تحویل بنیاد مسکن قرار گیرد و تمام سایت ها آماده سازی آنها را شروع شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه افزود: ضمن تقدیر از همه عزیزانی که در راستای پروژه های متعدد طرح نهضت ملی مسکن در شهر سیرجان تلاش کرده اند ،پروژه هایی وجود دارد که هنوز تسهیلات دریافت نکرده اند که باید با پیگیری های جدی مشکل تسهیلات این پروژه ها حل شود و شاهد افتتاح آنها در هفته دولت باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در رابطه با زیر ساخت های پروژه ها ،با وزارت نیرو تفاهم انجام شده است که یک سوم از هزینه هایی که شامل اجرای امور زیربنایی پروژه ها می باشد ،برآورد آن برای ما ارسال شود و در اسرع وقت تامین آنها انجام می شود و دو سوم دیگر شامل وزارت نیرو و اعتبارات استانی می باشد.

شایان ذکر است که این جلسه در عصر روز یکشنبه ۱۸ تیر ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد.