شناسهٔ خبر: 138761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری کشور اعلام کرد؛

تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی مسیر ترانزیتی انار- شهربابک – سیرجان

يك هزار ميليارد تومان برای رفع خرابی آسفالت محور ترانزيتی انار-شهربابك-سيرجان - بندر عباس دراستان كرمان نياز است معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جلسه شورای اداری شهرستان شهربابک گفت: حدود یک‌هزار میلیارد تومان برای رفع خرابی آسفالت مسیر ترانزیتی انار- شهربابک – سیرجان به بندر عباس که در مسیرکریدور شمال جنوب قرار دارد، اعتبار نیاز داریم وامسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار را توانستیم تامین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: در محور انار_ شهربابک_ سیرجان که از یزد وارد استان کرمان شده تا انتهای حوزه که از استان خارج و وارد حوزه استحفاظی استان هرمزگان می شویم حدود یکهزار میلیارد تومان اعتبار جهت رفع خرابی آسفالت نیاز داریم که در سالجاری حدود یک سوم آن تامین شد.

 اکبری در خصوص راههای روستایی شهربابک اظهار داشت: در این راستا به همان میزان که شهرستان شهربابک توان تامین اعتبار را داشته باشد، سازمان راهداری تامین قیر آن را تامین می کند، هرچند متاسفانه با کمبود پیمانکار درمنطقه مواجه هستیم، برای محور شهربابک_ انار و محور جوزم چند مناقصه برگزار و تجدید نیز شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور خاطرنشان کرد: احداث کارخانه آسفالت در این منطقه بشدت احساس می شود ومعاون عمرانی استانداری کرمان برای رفع این معضل اقدام نماید زیرا این بخش ازکریدور بطور مستمر نیاز به بهسازی دارد، واگذاری امتیاز معدن شن ماسه و اعطای تسهیلات بانکی از جمله امتیازات تشویقی برای سرمایه گزاران احداث کارخانه آسفالت در منطقه انار و شهربابک است.

اکبری در ادامه افزود: در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان نیز انجام روکش آسفالت یک لاین از کمربندی سیرجان مسیر تردد ناوگان باری و مسافری بندر عباس به شمال کشور، اختصاص ۱۰۰۰ تن قیر برای روکش آسفالت راههای روستایی و انجام ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در محور های اصلی شهرستان سیرجان در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد.

احسان عراقی زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: حدود ۶ سال است که مبلغ اعتبارات برای هرروستای فاقد دهیاری از محل مالیات ارزش افزوده اعتباری تامین شده واگر قرار بر ساخت راه بود، وزارت متبوع اقدام به ساختن آن راه برای روستاهایی که تعریف شده و مد نظر هستند می کرد و اعتبارآنها هم هرسال در نظر گرفته می شد اما این روستاها جزء روستاهای فاقد دهیاری هستند یعنی برای غسالخانه، قنات و... هیچ جا هم در توافق نامه ای که از مرکز ارسال شده است قید نشده که راهسازی را انجام دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما می خواهیم ۲۰ روستا را که ۱۰۰ میلیون تومان دارد را تجمیع کرده و برای یک روستای دیگر راه بکشیم که متاسفانه روستاهای دیگر شاکی می شوند.