شناسهٔ خبر: 138767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد؛

اپلیکشن مرکز مدیریت راه‌های کشور با قابلیت جدید رونمایی شد

اپلیکشن مرکز مدیریت راه‌های کشور با قابلیت جدید رونمایی شد نرم افزار ۱۴۱ راهی برای دسترسی و رصد تمامی مسیرها در اختیار کاربران جاده ای قرار می دهد و رانندگان می توانند قبل از شروع سفرها با ورود به این نرم افزار از وضعیت انسداد، کارگاه های جاده ای، انجام عملیات راه سازی، محل جایگاه های سوخت و... آگاه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برنامه ۱۴۱ یا همان نرم افزار موبایل مرکز مدیریت راه‌های کشور با ویژگی‌های جدید رونمایی شد.

این اپلیکیشن امکان نمایش آخرین تصاویر لحظه‌ای دوربین‌های نظارتی موجود در محورهای برون شهری کشور را دارد. با دانلود برنامه ۱۴۱ اندروید شما در واقع سامانه جامع و کامل مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور که به شما امکان می‌دهد پیش از سفر بتوانید تمامی مسیر پیش روی خود را رصد کرده و اطلاعات دقیقی از آن بدست آورید دسترسی پیدا خواهید کرد. برای استفاده از این اپ تنها کافی است یک پروفایل کاربری برای خود بسازید و سپس با ثبت مبدأ و مقصد، کلیه اطلاعیه‌های مربوط به مسیر را دریافت کنید.

نرم افزار ۱۴۱ اطلاعاتی از قبیل دوربین‌های نظارتی و کنترل سرعت پلیس بر روی نقشه،‌ دستگاه‌های تردد شمار، وضعیت آب و هوا، آمار تصادفات و کارگاه‌های جاده‌ای، انسداد مسیرها و انجام عملیات راه‌سازی، مجتمع‌های خدمات رفاهی، امداد خودرو، جایگاه‌های سوخت گیری، مساجد و نمازخانه‌ها، راهدارخانه‌ها، مراکز درمانی،‌ تعمیرگاه‌ها و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یعنی هر آنچه که در طول مسیر بر سر راه شما قرار دارد را می‌توانید از طریق این اپلیکیشن از پیش مشاهده کنید.  

از دیگر امکانات این اپلیکیشن، نمایش وضعیت ترافیکی راه‌ها در استان‌های کشور با مشخص نمودن میزان تراکم عبور و مرور در گذرگاه‌های اصلی شهر، نمایش آخرین تصاویر ترافیکی مرتبط با یک مسیر انتخابی، امکان رسم مسیر بر روی نقشه پس از انتخاب مبدأ و مقصد سفر و نمایش دوربین‌های نظارتی طی مسیر مربوطه است.

همچنین این اپلیکیشن قابلیت امکان نمایش چکیده اخبار لحظه‌ای (روز) و آرشیو اخبار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور را دارد.