شناسهٔ خبر: 138772 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

همکاری اداره‌کل راه‌آهن شمال٢ با سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین جهت حمل ریلی بار

ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال٢ از ارتقا همکاری‌ها با سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین جهت حمل ریلی بار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه‌آهن شمال٢، غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال٢ از برگزاری نشستی مشترک با مدیران سازمان‌ «همیاری شهرداری‌های استان قزوین» و شرکت «تجارت کوشش سپاهان» جهت انجام هماهنگی‌های اولیه به منظور حمل ریلی شن‌وماسه از استان قزوین به گیلان خبر داد.

ولدی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌آهن، جذب بار و انتقال محموله‌های ریل پذیر از جاده به روی ریل است و در همین راستا در نشستی که با مدیران «سازمان همیاری شهرداری‌های قزوین» و شرکت «تجارت کوشش سپاهان» برگزار شد، همکاری مشترک جهت حمل ریلی روزانه هزار تن شن‌وماسه از ایستگاه سیاه‌چشمه به رشت مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

وی افزود: حمایت از سازمان‌ها و صنایع در حمل‌ونقل ریلی همواره اولویت راه‌آهن بوده و بر این اساس نیز تعرفه بار به گونه‌ای تعریف می‌شود تا حمل ریلی برای نهادها و شرکت‌ها توجیه‌پذیر و مقرون به صرفه باشد.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ خاطر نشان کرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد تا با تمام متقاضیان حمل بار در حوزه استحفاظی این اداره کل نشست داشته و درباره کمک و تسهیل برای ارسال بار به تمامی مقاصد، مشاوره و مساعدت صورت گیرد تا بار بیشتری جذب و از طریق ریل حمل شود.