شناسهٔ خبر: 138790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه استان عنوان کرد؛

افزایش ایمنی جاده های استان مازندران با نصب انواع تابلو و علائم ایمنی

مازندران رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از نوسازی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سال تاکنون با هدف ارتقا سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن یمینی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: در راستای ارتقا سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان احداث و نوسازی ۲هزار و ۲۳۶عدد تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر ، بازسازی و تعمیر۶۱۰عدد تابلوی علائم تعمیر ، پاکسازی و شستشو ۱۶هزار و ۸۵۴ متر مربع انواع تابلوی اطلاعاتی با اولویت نقاط پر تصادف  ،نگهداری ۸۴ متر مربع تابلو اطلاعاتی و پاکسازی و شستشوی ۵ هزار و ۳۲۵ عدد انواع تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر از ابتدای سال تاکنون توسط اکیپ‌های راهداری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اهم تلاش‌های این حوزه صرف نگهداری و تامین ایمنی عبور و مرور راه‌ها به منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش می شود، افزود: با توجه به رویکرد صرفه جویی و نیز استفاده بهینه از علائم عمودی راه ، این اداره کل در طی سال های گذشته تعمیر و بازسازی علائم فرسوده و قابل استفاده را در دستور کار خود قرار داد .

یمینی در ادامه از آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یادکرد و افزود: با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به‌عنوان یک اقدام کم‌هزینه ، زودبازده ، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

وی در مورد تبعات ناشی از تصادفات و تلفات جاده ای گفت: باید با بررسی همه جوانبه و دسترسی به اطلاعات درست از شرایط موجود در جهت افزایش ایمنی محورها گام برداریم و با تمام توان در جهت افزایش ارتقاء ایمنی جاده های مازندران تلاش کنیم.

یمینی ادامه داد: این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر حادثه به صورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهای فسفری، نصب جداکننده های میانی انجام داده است.

رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطرنشان ساخت : می توان با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت - تبلیغات کافی - اطلاع رسانی عمومی - آموزش فراگیر - راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.