شناسهٔ خبر: 138818 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس:

امکان ثبت نام مسکن ملی در شهرستان های دارای اراضی مازاد فراهم شد

طالبان - مدیرکل راه و شهرسازی فارس مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: این اداره کل می تواند در شهرهایی که متقاضی تایید شده طرح نهضت ملی مسکن کمتر از میزان زمین قابل واگذاری است نسبت به نام نویسی و ثبت نام متقاضیان جدید اقدم کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فارس، محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری زمین به شکل انفرادی و گروهی به حداقل ۴۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تا پایان امسال در کشور، سهم اداره کل راه و شهرسازی فارس حدود ۳۱ هزار واحد است.

وی ادامه داد: این سهمیه به صورت حداقلی است و اداره کل راه و شهر سازی فارس مجاز است علاوه بر سهمیه اعلامی به ویژه جهت واگذاری به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، زمین بیشتری به متقاضیان واجد شرایط واگذار کند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: بر این اساس این اداره کل می تواند در شهرهایی که متقاضی تایید شده از میزان زمین قابل واگذاری کمتر است اقدام به نام نویسی از متقاضیان جدید کند.

طالبان افزود: با توجه به کمبود زمین در برخی از شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر شیراز، متقاضیانی که در این شهرها ثبت نام کرده و تایید شده‌اند می‌توانند شهرهای کوچکتر را برای ثبت نام انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: قطعا این اقدام به ایجاد زمینه مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک کمک خواهد کرد و به متقاضیان واحدهای مسکونی حیات دار و ویلایی یک یا ۲ طبقه واگذار خواهد شد.