شناسهٔ خبر: 138822 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سرعت وزش باد در خلیج فارس به محدوده ۷۰ کیلومتر برساعت می‌رسد

خلیج فارس طوفانی سازمان هواشناسی کشور با اعلام سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعتی وزش باد در خلیج فارس نسبت به خطر غرق شدن شناگران و غواصان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس سازمان هواشناسی کشور، از اواخر وقت سه شنبه بر سرعت وزش باد در بخش هایی از خلیج فارس افزوده خواهد شد به طوری که پیش‌بینی می‌شود بیشینه سرعت وزش باد به محدوده ۳۸ نات یعنی حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

این شرایط سبب افزایش ارتفاع موج به یک تا ۲ متر در نزدیکی ساحل و بیش از ۲ متر در فراساحل نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس و در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان می‌شود.

شرایط پیش روی دریا اثرات مخاطره آمیزی همچون «غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی وقفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت های دریایی درسواحل و فراسواحل» در پی دارد.

توصیه می‌شود در از اواخر وقت سه شنبه تا پنجشنبه که این پدیده ها در خلیج فارس جریان دارد، از فعالیت های شنا وغواصی، تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی پرهیز شود.همچنین توصیه می شود تمهیدات لازم برای تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل اتخاذ شود.