شناسهٔ خبر: 138843 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:

مطالعات نوسازی و ایمن سازی بافت فرسوده ۱۱ شهر آذربایجان غربی انجام می‌گیرد

دکتر عطایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مطالعات بافت فرسوده و ناکارآمد ۱۱ شهر این استان در سالهای قبل برای شهرهای مذکور تهیه و تصویب شده و در جهت ترویج و تشویق نوسازی در محلات هدف بافتهای مذکور در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بسته تشویقی ۱۹ بندی تصویب و ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطائی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، در جلسه برگزار شده، در خصوص تبیین و تشریح و اجرائی شدن سیاست ها و ضوابط تشویقی  بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، بحث و اقداماتی تصویب و جهت اجرا با شهرداری‌ها به اشتراک گذاشته شد. 

وی اظهار کرد: این برنامه ها در شهرهای اشنویه، بوکان، پیرانشهر، شاهین دژ، تکاب، چهاربرج، سردشت، نقده، مهاباد، میاندوآب، محمدیار و ربط و ارومیه -خوی-سلماس-قره ضیاالدین و ماکو و چالدران پیگیری و دنبال می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: در ادامه این مطالعات مقرر است از طریق مهندسین مشاور در شهرهای دارای بافت تاریخی که با بافتهای فرسوده همپوشانی دارند تجدید نظر اساسی صورت گرفته و اقدامات لازم در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده محلات هدف صورت گیرد.

عطائی افزود: همچنین معادل مساحت بافت‌های تاریخی، بافت‌های فرسوده جدید شناسایی و تصویب خواهند شد.