شناسهٔ خبر: 138850 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تأمین اعتبار لازم

راه آهن اردبیل- میانه نیمه دوم امسال بهره برداری می شود

توسعه شبکه بزرگراهی و راه آهن استان اردبیل در ریل پیشرفت استاندار اردبیل گفت : با همت جمعی ، مشکلات مربوط به گلوگاه‌های اصلی و مهم پروژه راه‌آهن اردبیل اعم از تکمیل پل‌ها ، تونل‌ها و قطعات سخت مرتفع شد.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی اردبیل ، سید حامد عاملی استاندار اردبیل در بازدید از پروژه های راه آهن اردبیل و چهار بانده کردن راه اردبیل ، سرچم و محور اردبیل ، بودالالو و پل‌های زیر گذر سرچم به همراه علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل و جمعی از مسئولین در یک هوای بسیار گرم بر تکمیل نهایی این پروژه ها تاکید کرد و گفت : با اقدامات انجام یافته ، از تخصیص اعتبارهای لازم تا نشست‌های مکرر جهت تامین نیازمندی‌ها و رفع موانع با همت دولت سیزدهم و پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان ، نمایندگان مردم و مسئولین استانی ، اکنون پروژه راه آهن اردبیل در شرایط خوبی قرار گرفته و از نقطه‌ی بحرانی خارج شده است.

وی گفت: پس از سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل در سال ۱۴۰۰، نگاه ویژه ملی و استانی برای تکمیل این پروژه شکل گرفت و در گام نخست نیز همت شد تا بخش‌های سخت و گلوگاه‌ها مرتفع و تکمیل شود.

رئیس شورای اداری استان در ادامه با اشاره به توسعه شبکه بزرگراهی در استان افزود : امیدوارم همه شهرستان‌های استان با راه مناسبی به مرکز استان و مرکز استان نیز با راه مناسب به مرکز کشور متصل شود.

استاندار اردبیل تاکید کرد : موضوع چهار بانده شدن شمال - جنوب استان از پارس آباد تا سربند ، از سربند تا مشکین شهر ، از مشکین شهر تا اردبیل و اردبیل به مرکز کشور توسعه شبکه بزرگراهی در دست اجرا بوده و در حال حاضر با جدیت از سوی مسئولان استان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجموعه راه و شهرسازی استان اردبیل پیگیری می شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این بازدید گفت : این پروژه در قانون بودجه با عبارت اتصال راه آهن اردبیل - پارس آباد به شبکه ریلی است و بنده و سایر مسئولان و نمایندگان هم اصرار دارند که به محض اتمام راه آهن اردبیل - میانه کلنگ راه آهن اردبیل - پارس آباد بر زمین زده شود.

علی نیکزاد تصریح کرد: سه پروژه مهم برای استان اردبیل در دست پیگیری است که عبارت از راه آهن که عزم دولت، استاندار و نمایندگان بر این است تا سفر آینده رئیس جمهور به استان با افتتاح این پروژه اتفاق بیافتد و دومی پروازهای فرودگاه که پیگیری می‌شود و دیگری جاده سرچم مسیر ارتباطی اردبیل - تهران است.

منابع مالی برای طرح مهم راه آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت

عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این بازدید گفت : منابع مالی برای طرح مهم راه آهن اردبیل - میانه اختصاص یافته و تلاش می‌کنیم تا این پروژه بسیار سخت و فنی را در نیمه دوم سال جاری به پایان برسانیم.

خطیبی ادامه داد : پروژه راه آهن اردبیل- میانه با ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی از لحاظ ابنیه و سازه ها در حال اجراست و در بخش زیرسازی نیز ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به روند عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل - سرچم خاطر نشان کرد : طول بزرگراه اردبیل – سرچم ۱۷۸ کیلومتر است که بهسازی ۱۴۴ کیلومتر آن در دستور کار قرار گرفته و از این میزان هم بهسازی ۳۴ کیلومتر به اتمام رسیده است.

حیدری تاکید کرد : برای تکمیل بزرگراه اردبیل - سرچم ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز بوده و تامین آن از محل‌های مختلف مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی افزود : بیش از پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ردیف ملی و بانکی برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم اختصاص یافته و تلاش بر این است منابع مورد نیاز از محل‌های مختلف برای تکمیل این طرح تامین شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل - سرچم در ۶ قطعه قابل اجرا است ، طوری که قطعات پنج و ۶ دارای تونل و پل‌های خاص در حدود ۴۳ کیلومتر باقی مانده که بزودی با مشخص شدن پیمانکار آن ، عملیات اجرایی احداث این قطعات نیز شروع خواهد شد.