شناسهٔ خبر: 138860 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست کارگروه ویژه ممیزی خودارزیابی سازمان بنادر و دریانوردی؛

استراتژی دریایی کشور نهایی‌ شد/ ایمنی سازه‌های فراساحل ارتقا می‌یابد

نشست نشست کارگروه ویژه ممیزی سازمان بین‌المللی دریانوردی( IMO) با حضور عضو هیات عامل و معاون امور دریایی، مدیران حوزه دریایی و نماینده معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، نشست کارگروه ویژه ممیزی سازمان بین‌المللی دریانوردی( IMO) با حضور مجید علی‌نازی، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی، مدیران حوزه دریایی و نماینده معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی برگزار شد.

در پی اجرای ممیزی آزمایشی خودارزیابی بخش‌های مختلف بندری و دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی براساس استاندارد و آیین‌نامه سازمان بین‌المللی دریانوردی، نشست کارگروه ویژه ممیزی با هدف بررسی چالش‌ها و اقدامات‌ اصلاحی بر گزار شد.

بنا بر این گزارش، بررسی استراتژی دریایی کشور و نهایی‌سازی متن آن جهت تصویب در هیات عامل سازمان بنادر، یکی از دستورکارهای مهم کارگروه ویژه ممیزی بود.

گفتنی است، ممیزی الزامی اجرای الزامات شش کنوانسیون دریایی توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی( آیمو) در تابستان ۱۴۰۳ در ایران انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام این کارگروه، با برنامه‌ریزی‌ های صورت گرفته برای اجرای هرچه سریع‌تر اقدامات اصلاحی و بهبود مستمر فرایندهای دریایی و بندری در بنادر کشور، سازمان بنادر و دریانوردی برای ممیزی اصلی آیمو در سال ۲۰۲۴ آماده می‌شود.