شناسهٔ خبر: 138873 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد و بارش باران در استان‌های شمالی کشور طی ۲۴ ساعت آینده

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد و بارش باران در سواحل شمالی کشور و شرق اردبیل طی ۲۴ ساعت آینده خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز چهارشنبه بیست و یکم تیرماه و روزهای آتی پرداخت و گفت: برای ۲۴ ساعت آینده بارش در شرق اردبیل و سواحل شمالی کشور خواهیم داشت و وزش باد شمالی هم در این مناطق رخ می‌دهد.

وی افرود: امروز مناطقی از شرق و شمال شرق، مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در جنوب سمنان و تهران، جنوب خوزستان، فارس و بوشهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود که با خیزش گردوخاک همراه خواهد شد.

به گفته رفیعی روز پنجشنبه نیز بارش‌ها فقط در استان‌های گیلان و مازندران و با شدت کمتری ادامه می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا مناطقی از شرق و شمال شرق، جنوب شرق و مرکز کشور وزش باد و گردوخاک ادامه دارد و روزهای جمعه و شنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل این شرایط برقرار خواهد بود و سایر مناطق کشور جو آرام است.

وی افزود: از روز شنبه هفته آینده ورود سامانه بارشی بعدی را به کشور خواهیم داشت.

رفیعی مناطق شرقی دریای عمان را طی پنج روز آینده مواج و متلاطم دانست و گفت: آب‌های جنوبی کشور به ویژه نیمه غربی خلیج فارس امروز مواج خواهد بود و آب‌های دریای خزر هم امروز همین شرایط را خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: تهران امروز در برخی ساعات وزش باد خواهد داشت و بعد از ظهر سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

وی گفت: بیشینه دمای امروز تهران به ۴۰ درجه می‌رسد و کمینه دما نیز فردا ۲۵ درجه بالای صفر خواهد شد.