شناسهٔ خبر: 138880 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

تردد سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی از بنادر ایران/سامانه نظارت و کنترل بر عملیات کانتینری در بندر چابهار راه‌اندازی شد

بندر چابهار تردد سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی از بنادر ایران، راه‌اندازی سامانه نظارت و کنترل بر عملیات کانتینری در بندر چابهار، لایروبی اسکله‌های بندر انزلی بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی  در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تردد سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی از بنادر ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تردد سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی به بنادر ایران از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مجموعه فعالیت‌های کشتیرانی، بندری و لجستیکی خبر داد.

آیین‌نامه کارگزاران امور بندری و دریایی در انتظار تصویب شورای‌عالی ترابری

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه ظرفیت فعلی بنادر کشور بیشتر از میزان میزان عملیات تخلیه‌ و بارگیری موجود است، گفت: بنادر کشور در بخش تجهیزات استراتژیک نیز از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

استراتژی دریایی کشور نهایی‌ شد

نشست کارگروه ویژه ممیزی سازمان بین‌المللی دریانوردی( IMO) با حضور عضو هیات عامل و معاون امور دریایی، مدیران حوزه دریایی و نماینده معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

سامانه نظارت و کنترل بر عملیات کانتینری در بندر چابهار راه‌اندازی شد

سامانه ​نظارت و کنترل بر عملیات ​کانتینری (CCS) ​سازمان بنادر و دریانوردی در اسکله ­های ​شهید بهشتی و شهید کلانتری بندر چابهار با موفقیت نصب، راه اندازی و به بهره‌برداری رسید.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان منصوب شد

با حکم معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان شد.

دومین محموله ترانزیت خودرو در بندر گناوه تخلیه شد

مدیر بندر گناوه از تخلیه دومین محموله ترانزیت خودرو در سال جاری، شامل ۹۶ دستگاه خودرو خارجی در بندر گناوه خبر داد.

لایروبی اسکله‌های بلوار انزلی با لایروبی ۱۵۰ هزار مترمکعب

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به برنامه‌های سازمان بنادر برای توسعه گردشگری دریایی گیلان در تابستان امسال، گفت: به منظور عملیاتی شدن اسکله‌های بلوار انزلی، ۱۵۰ هزار مترمکعب لایروبی از سوی سازمان بنادر انجام شد.

جزئیات طرح سرمایه‌گذاری بلندمدت بخش خصوصی در بندر فریدون‌کنار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران ضمن اعلام برنامه‌های بنادر این استان در راستای توسعه مسافری و گردشگری دریایی،‌ گفت: دستیابی به سفرهای دریایی و گردشگری دریایی ایمن و استاندارد در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

سازمان بنادر و دریانوردی دستگاه اجرایی برتر مهندسی ارزش در سطح ملی شد

در همایش "پیاده سازی مهندسی ارزش در دستگاه های اجرایی" در مشهد مقدس، از سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه اجرایی برتر در زمینه انجام مهندسی ارزش تجلیل شد.

ظرفیت‌های مناسب بنادر بوشهر در حوزه گردشگری دریایی

شکیبی نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بنادر شاخص استان بوشهر از ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دریایی برخوردار هستند که یکی از این زیرساخت ها پایانه بین المللی مسافربری دریایی بندر بوشهر است که بخش دریایی آن در سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

نجات جان ۶ گردشگر در آب‌های هندورابی

رییس اداره بنادر و دریانوردی کیش از نجات جان ۶ گردشگر که درمسیر هندورابی به سمت کیش به دلیل اتمام سوخت شناورشان دچار شرایط اضطرار شده بودند ، توسط ناجی ۱۲ خبر داد.

برنامه کاهش زمان جابه‌جایی ترانزیت کانتینر از بندرعباس به بندر خرمشهر

مدیرکل بندر خرمشهر از تفاهم با مدیرعامل شرکت کشتیرانی جنوب خط ایران برای پیگیری برقراری خط منظم کشتیرانی بین بندرعباس و بندر خرمشهر خبر داد.