شناسهٔ خبر: 138885 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه اصفهان-شیراز/اختصاص۴۰۰میلیارد تومان به پایانه های مرزی میرجاوه و ریمدان برای اربعین

آزادراه اصفهان-شیراز پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه اصفهان-شیراز، اختصاص۴۰۰میلیارد تومان به پایانه های مرزی میرجاوه و ریمدان برای اربعین، طراحی شبکه بهینه جاده‌‏ای نیاز آتی حمل‌ونقل کشور، پیش‌بینی یکهزار میلیارد تومانی مشارکت خیرین در پروژه‌های راه‌سازی، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل ریلی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه اصفهان-شیراز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام پیشرفت ۹۸ درصدی آزادراه اصفهان-شیراز نسبت به تردد در این آزادراه به دلیل انجام عملیات تکمیلی عمرانی و خطری که برای شهروندان در پی دارد، هشدار داد.

اختصاص۴۰۰میلیارد تومان به پایانه های مرزی میرجاوه و ریمدان برای اربعین

رئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای در نشست شورای اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان، از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی میرجاوه و ریمدان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی نقطه اتصال ۳ محور ترانزیتی در استان فارس

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: با آغاز عملیات اجرایی محور کوهنجان – کوار به طول ۲۴ کیلومتر ، ارتباط سه محور ترانزیتی در استان فارس برقرار می شود.

طراحی شبکه بهینه جاده‌‏ای نیاز آتی حمل‌ونقل کشور

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی حمل‌ونقل جاده‌‏ای را اصلی‏‌ترین شیوه جابه‌جایی بار و مسافر داخلی در سطح کشور دانست و گفت: طراحی شبکه بهینه جاده‌‏ای نیاز آتی حمل‌ونقل کشور است.

تمدید بیمه نامه شخص ثالث، منوط به پرداخت عوارض آزادراهی خودرو

مدیرکل بهره برداری آزادراه ها گفت: به منظور اجرای بند ک تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور و پیگیری نهاد های نظارتی، از امروز هفدهم تیرماه صدور بیمه نامه شخص ثالث خودرو منوط به مفاصا حساب عوارض آزادراهی است.

پیش‌بینی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی مشارکت خیرین در پروژه‌های راه‌سازی

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مشارکت افزون بر یک‌هزار میلیارد تومانی خیرین راه و ترابری در پروژه‌های راه‌سازی از پیش‌بینی‌های انجمن خیرین راه و ترابری در سال جاری است.

کسب رتبه نخست پایانه مرزی لطف آباد در ترانزیت خروجی کشور

مدیرپایانه مرزی لطف آباد گفت: در ۳‌ماهه ابتدا سال جاری تعداد ۳۲ هزار و ۱۵۳ دستگاه ناوگان و یدک (پروخالی) حامل ۴۳۸ هزار و ۲۲۳ تن کالا از پایانه مرزی لطف‌آباد تردد داشته است.

افزایش ۴ درصدی ترددهای بین‌شهری وسایل نقیله در خرداد ماه امسال

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس دریافت اطلاعات سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، ترددهای بین‌شهری وسایل‌نقلیه در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش چهار درصدی داشته است.

هشدار محدودیت تردد در محور تهران-فیروزکوه

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اطلاعیه‌ای از محدودیت تردد در محور تهران-فیروزکوه در پی اجرای عملیات جابجایی دوربرگردان خبر داد.

تامین ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی مسیر ترانزیتی انار- شهربابک – سیرجان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جلسه شورای اداری شهرستان شهربابک گفت: حدود یک‌هزار میلیارد تومان برای رفع خرابی آسفالت مسیر ترانزیتی انار- شهربابک – سیرجان به بندر عباس که در مسیرکریدور شمال جنوب قرار دارد، اعتبار نیاز داریم وامسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار را توانستیم تامین کنیم.

ترانشیپ بیش از یک میلیون کالا از مرزهای خوزستان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از جابجایی بیش از یک میلیون تن کالا از پایانه های مرزی استان در سه ماه نخست امسال خبر داد.

بیش از ۱۱ میلیون تن کالا از خوزستان جابه‌جا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۱۱ میلیون تن کالا از مبادی استان جابجا شده است.

تردد بیش از ۹۰۰ هزار مسافر از مرزهای خوزستان در ۳ ماه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۹۰۰ هزار مسافر از پایانه های مرزی استان تردد داشتند.

آغاز طرح تابستانه کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل عمومی باری و مسافری در هرمزگان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان از آغاز «طرح تابستانه کنترل و نظارت بر حمل تناژ مجاز ناوگان حمل‌ونقل عمومی باری در محورهای مواصلاتی استان» باهدف جلوگیری از آسیب به رویه جاده‌ها و ابنیه فنی خبر داد.

اصلاح نقاط حادثه خیر محور بناب، مراغه و هشترود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: پنج طرح برای اصلاح نقاط حادثه خیز محور بناب، مراغه و هشترود اجرا می‌شود.