شناسهٔ خبر: 138889 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۱هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های راهداری استان اردبیل

یک هزار میلیارد ریال به پروژه‌های راهداری اردبیل، نیر، نمین و سرعین اختصاص یافت

ببینید| عملیات بهسازی و روکش آسفالت گردنه اسدآباد در مسیر زائرین اربعین حسینی (ع) نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای احداث و آسفالت راه‌های روستایی حوزه انتخابیه خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در راستای ارتقای کیفیت زیرساخت‌های حمل و نقل بویژه در روستاهای شهرستان‌های اردبیل، نیر نمین و سرعین با رایزنی با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مبلغ یک هزار میلیارد ریال به بهسازی، احداث و آسفالت راه‌های روستایی این شهرستان‌ها اختصاص یافت.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با استفاده از این منابع پروژه‌های راهداری در ۲۵ روستای واقع در این شهرستان‌ها اجرا خواهد شد و انتظار می‌رود کیفیت زیرساخت‌های ارتباطی در این منطقه رشد محسوسی داشته باشد.

موسوی در این نشست از تلاش‌های راهداران بویژه در سیل‌های متعدد فصل بهار و خدمات‌رسانی به شهروندان در این مناطق قدردانی کرد.

گفتنی است:وقوع سیل‌های مکرر در فصل بهار آسیب‌های گسترده‌ای به زیرساخت‌های ارتباطی و جاده‌ای استان اردبیل وارد کرد که از جمله آنها می‌توان به تخریب پل‌های بنیادآباد در کیلومتر ۵۵ جاده اردبیل - سرچم و پل انجیرلو در مسیر گرمی - بیله‌سوار اشاره کرد.

همچنین در این جلسه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل به جایگاه و اهمیت ویژه راه از نظر اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد و گفت:استان اردبیل دارای ۶هزار و۷۰۰ کیلومتر راه است که از این میزان هزار و۷۰۰ کیلومتر راه اصلی وفرعی و۵هزار کیلومتر نیز راه روستایی است.

وثوقی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته به اندازه ۴ سال پروژه ساخت و بهسازی در حوزه راه های روستایی توسط اداره کل راهداری انجام شده افزود:اکثر مطالبات مردم استان در حوزه راه روستایی است.

وی در سال گذشته از انجام ۱۱۲ پروژه به ارزش هزار و۱۶۰میلیارد تومان اعتبار  توسط راهداری استان اردبیل خبرداد و تصریح کرد: از آنجاییکه بدلیل بارش ها فصل کاری در استان اردبیل کوتاه است تمام  تلاش براین است تا با مساعدت نمایندگان و مسئولان استانی بتوانیم  پروزه های نیمه تمام را به سرانجام رسانده و پروژه های جدید را شروع کنیم.