شناسهٔ خبر: 138893 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عذرخواهی "هما" از حجاج بابت بروز مشکل و تأخیر در انجام پرواز جده-شیراز

ایران ایر بازگشت پرواز جده- شیراز به عربستان را به دلیل مشکل فنی در سیستم تهویه و فشار هواپیما با تأخیر مواجه شد که روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با ارائه توضیحات لازم از حجاج عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسام قربانعلی روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بازگشت پرواز جده- شیراز به عربستان را به دلیل مشکل فنی در سیستم تهویه و فشار هواپیما دانست و گفت: خلبان هواپیما با هدف رفع نقص و ایمنی پرواز را از نیمه راه به فرودگاه جده بازگرداند.

قربانعلی  درباره چرایی تاخیر پرواز جده- شیراز که سرانجام در ساعت ۱۴ روز سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ در فرودگاه شیراز به سلامت بر زمین نشست، گفت: هواپیما بعد از فرآیند مسافرگیری آماده پرواز می‌شود، اما بعد از صعود به ارتفاع ۸ هزار پا، خلبان متوجه یک موضوع تکنیکال و فنی می‌شود که همزمان با کاهش سوخت هواپیما اقدام به کاهش ارتفاع و بازگشت مجدد به فرودگاه جده می‌کند. قربانعلی گفت: حجاج مجدد در فرودگاه جده از هواپیما پیاده شدند ، تعداد مسافران ۲۴۲ نفر بود که البته در برخی گزارش‌ها به غلط ۵۰۰ نفر عنوان شد.

وی با اعلام اینکه دلیل پرواز نیمه کاره مشکل تکنیکال در سیستم‌های تهویه و فشار هواپیما بوده است، گفت: با رفع مشکل توسط مهندسان پرواز "هما" در جده، مسافرگیری مجدد انجام و در ساعت ۱۴ این پرواز در فرودگاه شیراز به زمین نشست.

قربانعلی گفت: ترمینال زیارتی فرودگاه جده با تعدد مسافر مواجه است و ما با عدم امکانات کافی برای تکریم و پذیرایی از مسافران مواجه بودیم که از حجاج عذرخواهی می کنیم.

وی توضیح داد: "هما" از تمام ظرفیت عملیاتی خود در حج امسال استفاده کرده است و حتی هواپیمای پشتیبان به کار گرفته تا عملیات ایمنی را برای حجاج داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۳۵ درصد حجاج با ناوگان "هما" از مدینه و جده به ایران بازگشته‌اند.