شناسهٔ خبر: 138910 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخصیص ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خدمات رسانی در اربعین

جلسه ستاد اربعین رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با تخصیص ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری، زیرساخت‌های پایانه های مرزی کشور که مرتبط با اربعین حسینی هستند، آماده شده و محورهای منتهی به مرزها قبل از برگزاری مراسم، برای تسهیل تردد زایران ایمن سازی و آماده می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایرانشهر)، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به شهرستان چابهار و در جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: در سال گذشته، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان برای بازسازی پایانه های مرزی، ایمن‌سازی محورهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی و آماده‌سازی زیرساخت‌های آنها اختصاص داده شد که در سال جاری این اعتبار به ۲۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزایش یافت.

وی افزود: ضرورت دارد همه طرح‌ها و برنامه‌های دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین در سال جاری همچون سال‌های گذشته به تسهیل رفت و آمد زایران از طریق مبادی مرزی و افزایش هر چه بیشتر امنیت آنان منجر شود.

امانی خاطرنشان کرد: تا حدود ۱۰ سال آینده، در ایام اربعین حسینی با گرمای شدید هوا مواجه هستیم، از این رو اتخاذ تمهیدات لازم برای نصب سایبان ها، وسایل خنک کننده و خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار باید در اولویت قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های انجام شده برای ارایه خدمات بهتر، امسال مراسم اربعین حسینی متفاوتی برای زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) رقم بخورد.