شناسهٔ خبر: 138934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نوسازی ۲۸ دستگاه از ناوگان حمل و نقل مسافری استان مرکزی پیش از اربعین

ناوگانمسافری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تلاش می‌شود تا پیش از ایام اربعین ۲۸ دستگاه از ناوگان حمل و نقل مسافری بین شهری در استان مرکزی نوسازی شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری قبل از شروع سفرهای اربعین در نظر دارد دو هزار دستگاه ناوگان جدید وارد شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور کند.

وی افزود: سهم استان‌ها از این میزان بر اساس تعداد مسافرین جابه‌جا شده از مبدأ تعیین شده است که با توجه به ظرفیت بهره‌برداران حمل و نقل مسافری در استان مرکزی، ۲۸ دستگاه اتوبوس سهم این استان تعیین شده است.

جهانی اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده، سهمیه تعیین شده برای استان مرکزی در مقایسه با استانهای هم طراز، تعداد ناوگان بیشتری اختصاص داده شده است.

به گفته وی، ۴۰ درصد از این سهمیه شامل رانندگان خود مالک و ۶۰ درصد دیگر به شرکت‌های مسافربری اختصاص داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر اشخاص حقیقی یا حقوقی (خودمالکان و شرکت‌های مسافربری) برای اجرای طرح نوسازی ناوگان، بر اساس عملکرد رانندگان و شرکت‌ها تعیین شده و اقدامات اولیه آن انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا پیش از شروع سفرهای اربعین طرح نوسازی ناوگان اتوبوسی را در استان مرکزی اجرا کنیم تا گام مهمی برای تسهیل سفرهای اربعین و ارائه بهترین خدمات به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام برداشته شود.

جهانی تأکید کرد: لازم است رانندگان و شرکت‌های متقاضی دارای پروانه فعال ضمن ارائه تعهدنامه منوط به اینکه اتوبوس ها به مدت پنج سال در اختیار خودشان باشد و در مواقع لازم مثل اربعین، نوروز و ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در اختیار مسیرهای مشخص شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد را دارا باشند.

به گفته وی ثبت‌نام برای این طرح از ابتدای خرداد ماه سال جاری شروع شده و در حال حاضر اطلاعات متقاضیان به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ارسال شده است.