شناسهٔ خبر: 138945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی راهداری ایلام جهت مشارکت در ارتقا فرهنگ ایمنی ترافیک در مدارس

جلسه فرهنگیاران پلیس مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از آمادگی این اداره کل در تهیه اقلام فرهنگی و آموزشی با موضوع ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی در سطح مدارس و مراکز آموزشی استان برای استفاده‌و آموزش دانش آموزان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام روز چهارشنبه در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک اظهار داشت: عدم آشنایی دانش آموزان از همان سنین کودکی با فرهنگ ترافیک و قوانین راهنمایی و رانندگی یک خلاء مهم است که باید توسط آموزش و پرورش، معلمان و مربیان مدارس رعایت شود.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین مباحث قابل پبگیری، وجود مدارس حاشیه جاده ها است که مخاطراتی را برای دانش آموزان ایجاد می کند و در این راستا هر طرح قابل اجرا برای مدارس مستقر در حاشیه یا نزدیک جاده ها از سوی شورای ترافیک یا ادارات مربوطه ارائه شود با هزینه راهداری و حمل و نقل جاده ای اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته براساس برنامه ریزی های انجام شده ۳۰ مدرسه در طرح ایمن سازی قرار گرفتند افزود: ایمن سازی فیزیکی در سطح ۸ مدرسه با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر، نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.

وی عنوان کرد: همچنین در بخش ایمن سازی آموزشی در ۲۲ مدرسه نیز با توزیع اقلام کمک آموزشی بین دانش آموزان و آموزش عملی چگونگی عبور و مرور از عرض جاده و رعایت نکات ایمنی در بین دانش آموزان مدارس حاشیه راه‌ها اجرا شده است.

چشمه خاور ادامه داد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی تعیین می‌شود.

چشمه خاور افزود: میانگین در طول سال ۱۷ هزار نفر جان خود را بر اثر تصادفات جاده ای از دست می دهند که این تصادفات ۹۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کند و طبق آمار پلیس هر تصادف منجر به فوت باعت تحمیل ۸۰ میلیارد تومان خسارت به کشور می شود و هر تصادفات جاده ای منجر به فوت یا ضایعه جسمانی خسارات مادی و روانی سنگینی را بر جامعه و کشور تحمیل می کند.