شناسهٔ خبر: 138962 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش خفیف در مازندران و گیلان/ وزش باد شدید در زابل، مرکز و جنوب‌غرب کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام احتمال رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در پایتخت از ورود سامانه بارشی جدید. به کشور از اول هفته خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را طی امروز و روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: امروز برای گیلان و شرق مازندران، بارش خفیف پیش‌بینی شده است. همچنین در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، مرکز و جنوب‌غرب وزش باد شدید رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی از روز شنبه به کشور از سمت شمال‌غرب خبر داد و افزود: با ورود سامانه بارشی، بارش پراکنده در آذربایجان غربی، آذربایجان شزقی، ازدبیل و خراسان شمالی آغاز خواهد شد. یکشنبه نیز بارش در شمال‌غرب و غرب، سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و گستره آن کل نوار شمالی را دربرمی‌گیرد.

نقشینه افزود: دوشنبه بارش‌ها با شدت کمتری در کشور تداوم دارد. همچنین یکشنبه و دوشنبه، کاهش دما در نوار شمالی و  غرب کشور مورد انتظار است.

یه گفته وی، امروز دریای خزر و بخش‌هایی از خلیج‌فارس و در پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز در ساعت‌های بعدازظهر در تهران، افزایش باد   پیش‌بینی شده که سبب گردوخاک خواهد شد.بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۹، فردا ۳۸ و کمینه دما ۲۴ درجه بالای صفر گزارش شده است.

وی گفت: بررسی ارتفاعات تهران نشان می‌دهد احتمال رعدوبرق و تندباددهای لحظه‌ای در پایتخت وجود دارد.