شناسهٔ خبر: 138969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گرامیداشت روز عفاف و حجاب در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی

عفاف معاون توسعه ومدیریت ومنابع اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم گرامیداشت روز عفاف و حجاب با حضور مسئولان عفاف و حجاب دستگاه های دولتی استان در این اداره کل خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ ارسلان شکری؛ معاون توسعه ومدیریت منابع اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  در این مراسم گفت: فرهنگ عفاف و حجاب از آموزه های مهم دین مبین اسلام است که نهادینه شدن آن در زندگی موجب حفظ شان والای بانوان می شود.

وی با بیان اینکه دین اسلام و معصومان ما جایگاه زن را نه فقط در حد یک خانم، بلکه تا حد مقام مادر بالا برده اند افزود: فرهنگ عفاف و حجاب موجب متعالی شدن مقام زن در جامعه شده و کرامت او را حفظ می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت:  حفظ حجاب و ملزم بودن به رعایت حیا و شئونات اخلاقی تنها مختص بانوان نیست بلکه مردان جامعه نیز باید در مراودات اجتماعی و نوع پوشش در جامعه، متانت و حیا را در نظر گرفته و از الگوهای نامتعارف که، دوری کنند.

شکری مسئله عفاف وحجاب را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف ضرورت مهم فرهنگی بوده و فرهنگ سازی حجاب در جامعه با محوریت ائمه جمعه، ادارات و نیز دختران و زنان جامعه با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی در اولویت است.

درپایان در این جلسه از بانوان برگزیده اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بمناسبت بزرگداشت روز عفاف وحجاب  توسط معاون وتوسعه مدیریت اداره کل باحضور نمایندگان عفاف وحجاب دستگاههای دولتی استان تقدیر بعمل آمد.