شناسهٔ خبر: 139013 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده در استان‌های ساحلی خزر/ گردوخاک در شرق، جنوب‌غرب و استان‌های تهران، قم، اصفهان و مرکزی

باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده در استان های ساحلی خزر از گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق، جنوب غرب و استان های تهران، قم، اصفهان و مرکزی خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آینده تشریح کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت آینده بارش پراکنده برای استان‌های ساحلی خزر و بلندی های البرز مرکزی و روز شنبه رگبار پراکنده و رعدو برق در بلندی های البرز مرکزی و شمال آذربایجان های شرقی و غربی و اردبیل پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه  داد: یکشنبه و دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی در نوار شمالی کشور، بارش ها به شکل رگبار و رعدوبرق آغاز خواهد شد. سه‌شنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق تداوم دارد.

رفیعی از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: امروز در نیمه شرقی، جنوب غرب و بخش هایی از استان های قم، مرکزی، اصفهان و تهران در برخی از ساعت ها وزش باد شدید است و سبب گردوخاک می شود.

به گفته وی، آب های دریای خزر، مواج و متلاطم می شود. طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز صاف است و در ساعت های بعدازظهر افزایش وزش باد و گردوخاک دارد. بیشینه دمای پایتخت ۳۸ و کمینه دما ۲۵ درجه ثبت شد.

وی توضیح داد: خنک ترین مرکز استان امروز شهرکرد با دمای کمینه ۱۲ درجه و گرم ترین مرکز استان دیروز با دمای ۴۹ درجه بالای صفر به ثبت رسید.