شناسهٔ خبر: 139031 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

٨ پروژه دارای اهمیت در حاشیه شهر مشهد بزودی تامین اعتبار می‌شود

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در آینده نزدیک تفاهم نامه‌ای فی ما بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری مشهد مبادله می گردد که منجر به تامین اعتبار و اجرایی شدن 8 پروژه دارای اهمیت در حاشیه شهر مشهد می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، در حاشیه دیدار مسلم سید الحسینی عضو هیات مدیره و امیر حسین ثروت جو مدیر کل تجهیز منابع مالی، فنی، اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران با وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تفاهم نامه همکاری چهار جانبه بررسی شد.

داعی در این باره اظهار کرد: در راستای طرح تحول حاشیه شهر مقرر است تفاهم همکاری چهار جانبه به منظور تکمیل هشت پروژه عمرانی حاشیه شهر فیما بین اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد و با نظارت محسن داوری فرماندار مشهد و جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی منعقد شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم نامه همکاری را، کمک به اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های طرح تحول حاشیه شهر مشهد اعلام کرد.

وی ادامه داد: این مبلغ قرار است توسط شهرداری مشهد پرداخت تا این پروژه‌ها به اتمام برسد و در قبال آن شرکت باز آفرینی شهری ایران زمینی را به نرخ کارشناسی شده روز معادل همان مبلغ به شهرداری منتقل کند.

سمانه نصرالهی رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری نیز اعلام کرد: هشت پروژه دارای اهمیت در حاشیه شهر مشهد وجود دارد که متاسفانه بدلیل عدم تامین اعتبار از سال‌های گذشته بلاتکلیف بوده ولی به همت مدیر کل راه و شهرسازی استان با انعقاد این تفاهم نامه شاهد رونق پروژه های زیر بنایی و رو بنایی در محلات هدف خواهیم بود که در پهنه های های شامل  گلشهر، شهرک‌های شهید رجایی و باهنر، جاده قدیم، طرق، التیمور و قلعه خیابان واقع است که برای ساخت پروژه‌ها در این مناطق به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که ۸۰۰ میلیارد ریال آن براساس تفاهم نامه  و الباقی اعتبار پروژه ها از ردیف تملک دارایی ها توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین خواهد شد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اعلام داشت: پروژه‌ها روبنایی شامل تکمیل مدارس سجاد و ٢٢ آبان در قلعه خیابان معروف به مدارس باهنر یک و دو ، مدرسه 9 کلاسه زمان ۲۴ پهنه جاده قدیم در محله توس، ساخت دبستان ١٢ کلاسه در منطقه التیمور و احداث دبیرستان در منطقه طرق است.

وی همچنین احداث مرکز سلامت شهری در پهنه گلشهر و ایجاد روشنایی و ساماندهی شبکه برق در جاده قدیم و جمع آوری فاضلاب و شبکه توزیع در شهرک شهید رجایی نیز از پروژه‌های که قرار است به سرانجام برسد.

نصرالهی رییس اداره برنامه ریزی و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز ادامه داد: این پروژه‌ها براساس اولویت انجام می‌شوند؛ اولویت اول و دوم توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین اعتبار و با مدیریت سریع مدیر کل راه و شهرسازی استان شروع عملیات اجرایی آغاز شده است.