شناسهٔ خبر: 139044 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

اقدامات نظارتی جلوگیری از فرار بار در محورهای آذربایجان غربی تشدید می‌شود

98e2b5b7-2439-4ffa-b612-e558028f8496.jpg رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تشدید اقدامات نظارتی جلوگیری از فرار بار در محورهای ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، مرتضی اکبری رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی با شرکت های حمل و نقل بار شهرستان سلماس با موضوع استقرار  کانکس کنترلی در مسیر سلماس-‌شبستر گفت: با توجه به افزایش فراربار در این محور نسبت به استقرار کانکس کنترلی با همکاری صنوف مربوطه اقدام می شود.

وی ادامه داد: فرار بار یکی از دغدغه های رانندگان و شرکت های حمل و نقلی است که امکان فعالیت براساس نرخ واقعی و از مبدأ استان را از بین می‌برد.

اکبری افزود: جلوگیری از فرار بار همچنین بعنوان اولویت کاری در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دولت در اخذ عوارض جابجایی کالا و حقوق صنف مورد تاکید ویژه مدیرکل محترم است چراکه با وقوع فرار بار امکان کنترل اضافه تناژ از بین رفته و در نتیجه آسیب به جسم جاده را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه درحال حاضر کانکس کنترل ناوگان در مبادی ورودی استان در شهرستان های ارومیه، تکاب و میاندوآب فعال بوده به زودی در سردشت و بوکان نیز مستقر خواهد شد، خاطرنشان کرد: روزانه ناوگان متردد فاقد بارنامه توسط سامانه های متصل به دوربین های نظارتی توسط همکاران کالا رصد شده و ناوگان متخلف به کمیسیون های مریوطه معرفی می‌شوند.