شناسهٔ خبر: 139076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سه ماهه نخست امسال انجام شد؛

جابه‌جایی ۳۹۶ هزار و ۵۱۲ نفر مسافر از مبدأ استان مرکزی

مسافری استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۳۹۶ هزار و ۵۱۲ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان از ابتدای امسال تاکنون به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی ۳۹۶ هزار و ۵۱۲ نفر مسافر از مبدأ استان خبر داد و افزود: این مسافران در قالب ۳۳ هزار و ۵۵۸ سفر از مبدا استان مرکزی به نقاط مختلف کشور جابجا شدند که این میزان سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هفت درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: ۲۰۳ هزار و ۶۳ مسافر در قالب ۱۲ هزار و ۲۱۷ سفر از مجموع مسافران توسط اتوبوس جابجا شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد مسافر و سفر به ترتیب سه و ۲۴ و نیم درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۲۷ هزار و ۴۰۴ نفر نیز در قالب ۱۹ هزار و ۱۲۸ سفر از طریق مینی بوس و سواری کرایه جابجا شدند که از نظر تعداد سفر ۶ درصد و مسافر یک و هفت دهم درصد افزایش دارد.

جهانی گفت: یک‌صد هزار و ۴۹۶ نفر از مجموع مسافران جابجا شده توسط ناوگان جاده‌ای استان مرکزی درون استانی و ۲۹۶ هزار و ۱۳ نفر به صورت برون استانی بود.

وی مبدا بیشتر سفرهای انجام شده در این مدت را شهرهای اراک و ساوه عنوان کرد و مقاصد عمده مسافران استان مرکزی را شهرهای تهران و اصفهان برشمرد.