شناسهٔ خبر: 139109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد؛

احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در اردبیل برای جبران بخشی از عقب‌ماندگی‌های حوزه سلامت

با تکمیل بیمارستان مرحوم نجف‌زاده اردبیل بخشی از عقب‌ماندگی‌های حوزه سلامت برطرف خواهد شد معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به همراه استاندار از روند احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در اردبیل بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی احداث بیمارستان مرحوم نجف‌زاده به تشریح آخرین روند پیشرفت پروژه پرداخت و گفت: برای بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی با توجه به اعتباراتی که سال گذشته واریز شد و با پیگیری های ویژه‌ای که از سوی استاندار اردبیل ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و راه و شهرسازی استان انجام شد تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ تن ورق فولادی جهت ساخت تیر و ستون برای پروژه تامین شده است.

وی به ۴۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکار پروژه اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ تن آرماتوربندی در فونداسیون دیوار و سقف انجام و حدود ۱۵ هزار متر مکعب بتن ریزی در فونداسیون دیوار و سقف اجرا شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: بیمارستان در ۸ طبقه طراحی شده که شامل یک طبقه زیرزمین، همکف و ۶ طبقه می باشد و ارتباط این ۸ طبقه با ۸ دستگاه آسانسور تخت بر، ۴ آسانسور برانکارد بر مجاورت پله های فرار ، ۳ آسانسور نفر بر ، ۵ آسانسور خدماتی و ۲ مونشارژ استریل، دو پله مرکزی و چهار پله فرار در نظر گرفته شده است.

یوسف زاده در خصوص طراحی ساختمان بیمارستان با اقلیم شهر اردبیل گفت: با نتیجه گیری مطالعات صورت گرفته چ، طوری طراحی شده که با آب و هوای منطقه هماهنگ و در مصرف انرژی های مختلف صرفه جویی های لازم اعمال شده است.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی احداث بیمارستان مرحوم نجف‌زاده اردبیل اظهار کرد: با تکمیل این بیمارستان بخشی از عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه سلامت برطرف خواهد شد.

وی گفت: برای جبران این کمبودها پروژه‌هایی از جمله احداث بیمارستان مرحوم نجف‌زاده در حال اجرا است که در حال حاضر ۲ طبقه سازه فلزی آن نصب شده و تلاش می‌شود در مدت زمان کوتاه به هشت طبقه افزایش یابد و تا زمان سفر رئیس جمهور به استان اردبیل به مرحله دیوارچینی برسد.

استاندار اردبیل یادآور شد: با توجه به سفر رییس جمهوری به این استان ، اعتبارات مناسبی برای تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته شده که به تسریع در تکمیل آن کمک شایان توجهی خواهد کرد.