شناسهٔ خبر: 139119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز خبر داد؛

صدور ۳۳ سند رسمی در سال ۱۴۰۲ در راستای قانون تعیین تکلیف ساختمان های فاقد سند در شهرستان البرز

شهرستان البرز قزوین فاقد سند رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز گفت: در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۵ پرونده برای بررسی صدور سند مورد تائید قرار گرفتند که از این تعداد ۳۳ پرونده موفق به اخذ رای مثبت شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان قزوین)، علی اصغر ثقفی یزدی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز با اعلام این خبر گفت: در چهارماهه سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۵ پرونده در شهرستان البرز بررسی شدند که ازاین تعداد ۳۳ پرونده موفق به اخذ رای مثبت از هیت شدند و با درخواست آنها مبنی بر صدور سند موافقت شد و ۴ پرونده نیز رای منفی دریافت کردند و با عنایت به نظریات کارشناسی و اسناد و مدارک تکمیلی و عدن ارایه استشهادیه محلی و موارد دیگر با درخواست آنها مبنی بر صدور سند مالکیت موافقت نشد.

ثقفی همچنین افزود : ۱۵ پرونده نیز در روند بررسی و در مرحله کارشناسی است.

وی در این خصوص بیان داشت: در راستای قانون تعیین تکلیف ساختمانهای فاقد سند به منظور صدور اسناد مالکیت ساختمانهای احداث شده بر روی اراضی با سابقه ثبتی که منشأ تصرفات متصرفان نیز قانونی است و همچنین صدور اسناد مالکیت برای آن‌ها، اقدامات قانونی انجام شده است.

ایشان افزود: به‌ علت وجود مواردی که در قانون شرح داده شده و صدور سند مالکیت از طریق قوانین جاری برای آنها میسر نمی‌باشد، در هر حوزه ثبتی هیأت یا هیأتهای حل اختلاف که در قانون هیأت نامیده می‌شود با حضور یک قاضی، نماینده ثبت اداره ثبت شهرستان و نماینده اداره راه و شهرسازی تشکـیل می‌شود.

ثقفی بیان داشت: هیأت مذکور با بررسی مدارک و دلایل ارائه شده و در صورت لزوم انجام تحقیقات لازم و جلب نظر کارشناس، مبادرت به صدور رأی می‌کند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان البرز درباره مراحل صدور سند گفت: متقاضیانی که درخواست صدورسند برای ملک خود دارند ابتدا درخواست خود را به اداره ثبت اسناد و املاک ارائه داده و پس از بازدید کارشناسان اداره ثبت از ملک مورد نظر، کمیسیونی متشکل از نماینده اداره ثبت، نماینده قوه قضائیه و نماینده اداره کل راه و شهرسازی تشکیل می‌شود که با توجه به مستندات ارائه شده در این کمیسیون تصمیم گیری نهایی در مورد شرایط احراز صدور سند صورت می‌گیرد.

وی در پایان افزود: ساختمان هایی که در این کمیسیون مورد بررسی قرار می‌گیرند املاکی هستند که معمولا دارای بنا و سکونت می‌باشند و دارای انشعاب هستند.