شناسهٔ خبر: 139140 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در ستاد اربعین:

شرکت‌های بزرگ معدنی استان کرمان برای انتقال زائران اربعین پای کار بیایند

شرکت‌های بزرگ معدنی استان کرمان برای انتقال زائران اربعین پای کار بیایند مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان جلسه ستاد اربعین که با حضور محمد مهدی فداکار استاندار در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، ضمن درخواست همکاری شرکت های بزرگ معدنی استان در انتقال زائران اربعین گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از معادن استان کرمان نیاز است که در این ایام برای انتقال زائران به ما کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده با بیان اینکه سال گذشته ۸۵ دستگاه اتوبوس از استان کرمان به مرز ایرانشهر هم اعزام شد و زائران استان سیستان و بلوچستان هم به کمک استان ما جابه‌جا شدند، گفت: نیاز است علاوه بر معادن بزرگ، شرکت‌های اقتصادی بزرگ استان نیز امسال هم با ما همکاری کرده و حتماً زیر نظر اداره کل راهداری اقدام به جابه‌جایی زائران کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ ثابت جابه‌جایی زائران برای ما بسیار اهمیت دارد و امسال باید این نرخ ثابت باشد، افزود: سال گذشته ۶۱ هزار نفر زائر اربعین از استان کرمان با اتوبوس به سمت مرز های هدف جابه‌جا شدند.

عراقی زاده با بیان اینکه این مسافران با هزار و ۹۰۰ دستگاه اتوبوس به مرزهای شلمچه و مهران انتقال داده شدند، ادامه داد: امسال هم برای انتقال زائران با کمبود اتوبوس روبرو هستیم و بنا داریم از کشورهای همسایه کرایه کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از معادن استان کرمان نیاز است که در این ایام برای انتقال زائران به ما کمک کنند، افزود: شرکت‌های گل‌گهر، مس سرچشمه و گهر زمین می توانند برای انتقال زائران اربعین یاریگر ما باشند.

ستاد اربعین استان کرمان با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و اعضای ستاد در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار و آخرین تهمیدات اندیشیده شده در ۱۴ کمیته ذیل ستاد اربعین از اقدامات انجام شده تا مشکلات و مسائل پیش‌رو مورد بررسی قرار گرفتند.

گفتنی است تکمیل زیرساخت‌های اردوگاه سپاه در اهواز ، ساماندهی اتوبوس ها زیر نظر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان ، تامین سوخت اتوبوس‌ها و کامیون‌هایی که در ایام اربعین برای انتقال زائران و وسایل و تجهیزات موکب‌ها کمک می‌کنند و... ازجمله دستورات استاندار کرمان به دبیران کمیته های ستاد اربعین بود.