شناسهٔ خبر: 139162 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی سواحل خزر

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر خبر داد که منجر به اختلال در فعالیت‌های دریایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع موج از بعدازظهر یک‌شنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه با افزایش سرعت وزش بادهای شمالی تا محدوده ۳۲ نات و افزایش ارتفاع امواج بین یک تا ۲ متر(به ویژه در روز دوشنبه) در سواحل و بین ۲ تا ۳ متر در فراساحل همراه خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه روزهای یک‌شنبه و دوشنبه نواحی غربی و مرکزی دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و روز سه‌شنبه دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است.

اثر مخاطره این سامانه غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی وقفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل اعلام شده است.

اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل در این شرایط جوی ضروری است.