شناسهٔ خبر: 139182 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر تا روز پنجشنبه

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا دوشنبه بارش‌ها شدت پیدا می کند که گستره بارش ها استان گلستان و خراسان شمالی را در بر می‌گیرد و بیشترین بارش‌ها مربوط به  شمال آذربایجان شرقی و استان گیلان است.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آینده تشریح کرد و گفت: امروز در استان‌های گیلان، اردبیل، مازندران و نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی و ارتفاعات البرز مرکزی  بارش باران به شکل رگبار رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی افزود: فردا دوشنبه بارش‌ها شدت پیدا می کند که گستره بارش ها استان گلستان و خراسان شمالی را در بر می‌گیرد که بیشترین بارش‌ها مربوط به  شمال آذربایجان شرقی و استان گیلان است.

همچنین روز سه‌شنبه سواحل خزر، اردبیل و خراسان شمالی بارش ها ادامه پیدا می کند و به تناوب تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

به گفته رفیعی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور و استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی ۵ روز آینده شرق شمال شرق و جنوب شرق   پدیه غالب وزش باد شدید همراه با گرد و خاک است.

وی ادامه داد: از امروز تا سه شنبه در دامنه های جنوبی البرز و استان های مرکزی کشور  در برخی ساعات وزش باد شدید خواهد شد. همچنین آب های دریای خزر و دریای عمان طی ۵ روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

گفتنی است در تهران امروز بیشینه دما به ۳۹ درجه سانتی گراد  و کمینه دما فردا به ۲۹ درجه خواهد رسید و آسمان صاف همراه با وزش باد را خواهیم داشت.