شناسهٔ خبر: 139195 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت بخش خصوصی در طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی مضاعف

غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با اشاره به محدودیت منابع در کشور، بر جذب سرمایه‌گذار و مشارکت بخش خصوصی توسط دستگاه‌های اجرایی در طرح‌های عمرانی با مزایای اشتغالزایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه نخستین جلسه معاونین برنامه ریزی دستگاه‌های اجرایی با هدف بررسی مسایل برنامه و بودجه دستگاه‌های اجرایی به ریاست داود منظور رئیس سازمان برنامه بودجه  تشکیل شد که معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در این جلسه با ارائه گزارش از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی وزارت راه و شهرسازی و عملکرد قانون بودجه ۱۴۰۲ تاکنون، به اهمیت پروژه‌های این حوزه هم از بعد خدمت رسانی موثر و ایجاد تسهیل جدی در زندگی آحاد جامعه و هم از بعد اشتغال زایی فوق العاده و مزیت های اقتصادی این پروژه ها تأکید کرد.

امیرمحمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در این جلسه با ارائه گزارش مختصری از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی وزارت راه و شهرسازی و عملکرد قانون بودجه ۱۴۰۲ درخصوص آن‌ها تاکنون، به اهمیت پروژه های این حوزه هم از بعد خدمت رسانی موثر و ایجاد تسهیل جدی در زندگی آحاد جامعه و هم از بعد اشتغال زایی فوق العاده و مزیت های اقتصادی این پروژه ها تأکید کرد.

غفاری ضمن تشکر از تخصیص بودجه اخیر سازمان برنامه و بودجه برای پروژه های دارای پیشرفت بالا، خواستار تخصیص بودجه تکمیلی برای همه پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شد.

وی در ادامه، با بیان طرح اجمالی مسائل و موانع اجرای ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقدورات مالی دولت و فرصت‌های ایجاد شده در جهت اجرای کامل ظرفیت‌های بالای این تبصره، تصریح کرد: استفاده به موقع از این پتانسیل و همچنین ظرفیت تبصره ۱۸ حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در کنار استفاده حداکثری از ظرفیت مشارکت عمومی و خصوصی می‌تواند موجبات عملکرد مناسب و هم افزایی در اقدامات حوزه توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل و مسکن فراهم آورد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در پایان به ضرورت پرداخت مطالبات سنوات گذشته پیمانکاران راه روستایی به‌عنوان یک چالش جدی اشاره کرد و خواستار توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه به این مهم شد.

شایان ذکر است رییس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه ضمن اشاره به ضرورت شناسایی مسائل و مشکلات تخصیص بودجه های عمرانی کشور، و اولویت بندی آن‌ها از دستگاهای ذیربط خواست برای عبور از این چالش‌ها ارائه راهکار کنند.

وی در ادامه اشاره کرد: با توجه محدودیت منابع در کشور، دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی همچنین ارائه دستاوردها و اطلاع رسانی مناسب به مردم در مورد آنها را بسیار ضروری دانسته و تاکید کرد: برای اجرای این مهم باید دستگاه‌ها ارتباط تنگاتنگ با سازمان برنامه و بودجه کشور جهت ارایه گزارش‌های عملکردی داشته باشند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه هفتم و بررسی آن در مجلس اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به اینکه لایحه برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی در مراحل رسیدگی و تصویب قراردارد، چنانچه دستگاه‌ها نقطه نظرات اصلاحی بر لایحه دارند به سازمان ارسال کنند تا اقدامات بعدی به صورت منسجم به عمل آید.