شناسهٔ خبر: 139226 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره حقوقی اداره کل راهداری جنوب کرمان خبرداد؛

رفع تجاوز به حریم راه در جیرفت با جدیت دنبال می شود

رفع تجاوز به حریم جیرفت سرپرست اداره حقوقی اداره کل راهداری جنوب کرمان از جدیت در رفع تجاوز به حریم راه در جیرفت خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روح الله آئین سرپرست اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان گفت: صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است و با جدیت با متخلفان و ناقضان حریم برخورد می شود.

آئین در حاشیه بازدید نماینده دادستان جیرفت از اجرای طرح برخورد با متخلفان به حریم راه در جیرفت گفت: حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها به عنوان سرمایه ملی وظیفه راهداری است و در این راستا مجموعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با همکاری دستگاه قضایی در مجموعه هشت شهرستان جنوبی استان تمام نیروی خود را به کار گرفته است تا از حریم راه ها حفاظت کند.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته با حضور نماینده دادستان جیرفت تعرض به حریم راه ها در محور بزرگراهی خلیج فارس (جیرفت_کهنوج) پیگیری شد افزود: در این اقدام با حضور میدانی نماینده دادستان در محل و نیروی انتظامی بعنوان ضابط قضایی در محل موارد تخلفی و تجاوز به حریم راه مورد بررسی قانونی و سبب صدور حکم در محل و بلافاصله اجرای حکم برای رفع حریم شد.
آئین بیان کرد: در این بازدید میدانی ۴ مورد راه دسترسی غیر قانونی به بزرگراه مسدود و ۵ مورد هم تذکر کتبی دریافت کردند تا در مهلت تعیین شده رفع حریم نمایند.
سرپرست اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان بیان کرد: صیانت از حریم راه‌ها با کمترین تعلل در محدوده راه های جنوب کرمان انجام می‌شود که در این زمینه با همکاری خوب دستگاه قضایی و وجود اختیارات قانونی راهداری راه تخلف را با همکاری مردم برای متخلفان خواهیم بست.

آئین از شناسایی ۱۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه های جنوب کرمان و تذکر کتبی به متخلفان خبر داد و گفت: در قانون بصورت مشخص ماده قانونی و شرایط رعایت حریم ذکر شده است که مالکان اطراف وحاشیه راه ها در صورت هر گونه ساخت و ساز بایستی نسبت به رعایت حریم راه اقدام و در صورت عدم اطلاع از میزان رعایت حریم جاده به اداره های راهداری و حمل و نقل جاده ایشهرستانهای محل سکونت خود مراجعه یا با تماس تلفنی میزان رعایت حریم را از کارشناسان امر جویا شوند.

سرپرست اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از گشت زنی گشتهای راهداری شهرستانها در محورها بصورت شبانه روزی خبر داد و گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند موارد تخلفی را به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها بصورت شبانه روزی اطلاع دهند تا در کمترین زمان از ساخت و ساز و تجاوز به حریم راه ها جلوگیری شود.